Bu çalışmanın amacı ısıtıcının bir otomobil kabini içerisindeki sıcaklık ve bağıl neme olan anlık etkilerinin incelenmesidir. Otomobil kabini diğer iç ortamlara göre daha küçük olduğundan sıcaklık ve bağıl nem değerleri geçici rejim koşullarında çok hızlı bir biçimde değişmektedir. Isıtıcının otomobil kabini içerisindeki etkilerini gerçek kabin ortam koşullarında inceleyen çalışmalar oldukça sınırlıdır. Deneyler olası rüzgar ve güneş ışınımı etkilerini önlemek için laboratuarda park edilmiş bir otomobil içerisinde gerçekleştirilmiştir. Deneylerde üç ayrı hava hız düzeyi olan konsol menfezleri çalıştırılmıştır. Sıcaklık ve bağıl nem değerlerini hava hız düzeylerine göre farklılıkları ve zamana göre sıcaklık, bağıl nem değerleri arasındaki bağıntılar elde edilmiştir. Bu çalışmadan anlaşıldığı üzere araba kabini içerisindeki sıcaklık ve bağıl nem değerleri hava hızı değerlerinden doğrudan etkilenmektedir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, otomobillerdeki ısıl konfor çalışmalarının geliştirilmesinde ve geçici rejim koşullarında gerçekleştirilen sayısal hesaplamalı akışkanlar dinamiği analizlerinin doğrulanmasında kullanılabilir
The aim of this study is to investigate the transient effects of heater on temperature and humidity in an
automobile cabin under transient heating period. Interior volume of an automobile is relatively small to other indoor
environments, so that temperature and humidity values can rapidly change under highly transient conditions. Studies
that are investigating the effects of heater on automobile cabin environment in real car conditions are restricted.
Experiments were carried out in a parked car inside a laboratory at nights to prevent the possible wind and solar
irradiation effects. In the experiments only plane vents were operated with three different air velocity levels.
Temperature and relative humidity differences between air velocity levels were obtained, relations between time,
temperature and relative humidity were calculated. From this study it is understood that temperature and relative
humidity values inside a car vary directly from air velocity values. The obtained results can be used to improve other
thermal comfort studies inside automobiles and also CFD analyses can be validated under transient conditions
Other ID | JA64NF28YV |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 32 Issue: 1 - Volume: 32 Issue: 1 |