Çağdaş dünyada internetin kullanımının hızla artması
artık bütün işlemleri teknolojiye yönlendirmiştir. Teknoloji küresel bir olgu
haline gelmiştir. Bilgi toplumunun bireyleri ve örgütleri çağdaş zamanda var
ola bilmenin ve rekabet ortamı ile baş edebilmenin yolunu bilgi ve iletişim
teknolojilerini kullanarak elektronik dijitalleşmek olduğunu anlamışlar. Bu
yoldan ilerleyerek toplumun genel işleyişinden, gelişiminden ve yaşamında
sorumlu olan devletin de yapı olarak bu sistemde yer alması zorunluluk haline
gelmiştir.
Bu zorunluluk
hali Azerbaycan`da “ASAN Hizmet” modelini oluşturmuştur. Ülkemizde e-devletin
bir kolu olan “Asan Hizmet” merkezlerinin yaratılması vatandaşlar için
güvenlik, şeffaflık ve rahatlık ortamı yaratmıştır. Makalenin yazılmasında amaç
“ASAN Hizmet”in vatandaşlar ve devlet kurumları için nasıl bir katkıda
bulunduğunu ve onlar için önemini açıklamaktır.
Eapid increase
in the use of Internet technology in the modern world is now directing all
operations. Technology has become a global phenomenon. Using the information
society of individuals and organizations know to exist in contemporary times
and ways to deal with the competitive environment of information and
communication technologies have to understand that electronic digitalization.
This way of moving on the overall functioning of society, and life, which is
responsible for development of the state as well as take part in the system
structure has become a necessity.
This is
imperative in Azerbaijan "ASAN service" has created the model. In our
country, which is a branch of e-government "ASAN Service" security
for the citizens of the creation of the center has created transparency and
comfort environment. The aim of writing the article "ASAN service" is
in for a contribution of citizens and state institutions and to explain the
importance for them.
Azerbaijan ASAN services E-Government Mobile Services Information and Communication Technologies
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2016 |
Submission Date | April 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 2 |