Yer markalaşmasında çok çeşitli
hedef kitleler olmasına rağmen çocuklar karar verme sürecinde ebeveynlerini
etkileme gücü nedeniyle hem şimdi hem de gelecekte yer markalaşmasının en
önemli aktörleri olarak değerlendirilmektedirler. Aynı şekilde bu durum yer
markacılığı içinde süreci şekillendirmede dikkate alınması gereken önemli bir
konu olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda UNICEF, Çocuk Dostu Şehir Girişimi
kapsamında konunun önemine dikkat çekerek şehirlerin yönetsel kapasitesinin bu
çerçevede artırılmasını desteklemektedir.
Bu nedenle bu çalışmada sürecin önemli aktörleri olarak çocukların yer
markalaşma çalışmalarında nasıl yer aldığı ve nasıl yer alması gerektiği analiz
edilmektedir. Çocuk dostu yer markalaşması kavramının yer markalaşması
sürecinde yönetimlerce dikkate alınması, lojistik planlama ve tanıtım
çalışmalarında kullanılması sürecin yönetiminde önemli bir adım olarak
değerlendirilmektedir.
Bu bağlamda bu çalışmada yerlerin
tanıtımında kullanılan materyallerin çocuk dostu mesajlar içerip, içermediği
araştırılmaktadır. Bu kapsamda, bu amaca yönelik olarak öncelikle bir yerin
çocuk dostu olabilmesi için taşıması gereken kriterleri ortaya koymaya yönelik
olarak on iki kişi ile derinlemesine mülakat yapılmış ve sonrasında bir yerin
çocuk dostu yer markası olabilmesi için olası hedef kitlenin önceden belirlenen
beklentileri baz alınarak çocuk dostu yere ait olabilecek kavramlar kategorize
edilerek yer markacılığında çocuk dostu kavramının önemi tartışılmıştır. Sonuç
olarak, Çocuk Dostu Yer Markası kavramının yer markalaşma sermaye alanlarından
özellikle sosyal, duygusal ve sembolik sermaye alanlarını içerdiği ve
bireylerin o yerde yaşama ve tatil tercihlerini yapmaları noktasında çocuk
dostu yer olmasına dikkat ettiği ortaya çıkmıştır.
Although there are a lot of target groups in
place branding, children are considered as the most important actors of place
branding both now and also in the future due to their power to influence their
parents in decision-making process. Similarly, this situation is defined as an
important issue to be taken into consideration in shaping the process for place
branding too. In this regard, UNICEF supports the increase in the
administrative capacity of cities in the framework of the Child Friendly City
Initiative by stressing the importance of the issue. In this article, it is
analysed that how children take place in place branding studies and how they
should take place as significant actors of the process.
In this context, for this purpose, firstly a
deep interview has been conducted with twelve people in order to define the
criterias that a place should have in order to be child-friendly and then the
importance of child-friendly concept in place branding has been discussed based
on the pre-determined expectations of the target group by categorizing the
concepts that may be belonged to the child-friendly place. As a conclusion, it
has beenobservedthattheconcept of Child FriendlyPlaceBrandincludesthesocial,
emotional and symbolic capitalare as of the place branding capital areas and that
the individuals pay attentionto be childfriendly place to make living and holiday
preferences in that place.
Place Marketing Child FriendlyPlace Child FriendlyPlaceBrand UNICEF Child Friendly City Initiative
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Submission Date | October 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 4 |