A semantic technology that people find it
difficult to make sense of the web, but they are constantly exposed daily life,
private and social life is largely influenced voiced unwittingly. However, the
new subject and not be too abstract for people to come across so many studies
on satisfactory degree of semantic web is not possible because it is not fully
grasped.
On the other hand it uses semantic web and its
most who benefit most from the opportunities offered by the trademarks. It
offers tremendous opportunities for brands and in particular the collection of
data about consumers, consumers reach for their significant because it brought
brands and semantic web technology is preferred to provide opportunities to
influence them heavily.
This research is whether the effect on the
reputation of the brand investigating semantic web, is aiming to make a new
contribution to the field. Survey of the techniques used in this study, carried
frequencies, factor and regression analysis with brand reputation relationship
with the semantic web are examined. The effect of the analysis performed by the
semantic web's brand reputation is concerned
İnsanların anlamlandırmakta
zorlandığı fakat günlük hayatta sürekli maruz kaldıkları bir teknoloji olan
semantik web, farkında olmadan özel ve sosyal hayatı büyük oranda etkisi altına
aldığı dile getirilmektedir. Ancak konunun yeni olması ve insanlar için oldukça
soyut olması dolayısıyla tam olarak kavranamamış olması nedeniyle semantik web
ile ilgili tatmin edici derecede fazla çalışmaya rastlamak mümkün değildir.
Diğer taraftan semantik web’in en
çok kullanan ve onun sunduğu imkânlardan en fazla yararlananlar ise
markalardır. Markalar için muazzam fırsatlar sunan ve özellikle tüketicilerle
ilgili verilerin toplanması, onların anlamlı hale getirilerek markalar için
tüketiciye ulaşma ve onları etkileme fırsatları sunması nedeniyle semantik web
teknolojisi yoğun bir şekilde tercih edilmektedir.
Bu araştırma ise semantik web’in
markaların itibarına bir etkisini olup olmadığını araştırarak, alana yeni bir
katkıda bulunmayı amaç edinmektedir. Anket (survey) tekniğinin kullanıldığı bu
çalışmada, gerçekleştirilen frekans, faktör ve regresyon analizleriyle semantik
web ile marka itibarı ilişkisi incelenmektedir. Gerçekleştirilen analizlere
göre semantik web’in marka itibarına etkisi söz konusudur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Submission Date | December 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 4 |