The total quality approach positively affects the criteria to assess the organization
such as quality, productivity and performance, in the organizations it
applies. It’s neccesary to increase educational qualifications in order to reduce
academic procrastination in the educational institutions. Mehmet Akif Ersoy
University Bucak Hikmet Tolunay Vocational School of Higher Education students
were investigated to inquire about these relations. 142 people participated
in the study and 98.6% of the participants were female students. According to results of the research, the following findings were obtained; there is a negative
relationship between the individuals who have regular study habits and
the behavior of academic procrastination, a positive, low-order relationship
between the variances of education and teaching and regular study habits, a
positive relationship between the variables of academic staff and education
and training and a positive relationship between the variables of academic staff
and physical conditions.
Toplam kalite yaklaşımı uygulandığı örgütlerde kalite, verimlilik ve performans
gibi örgütü değerlendirecek kriterleri olumlu şekilde etkilemektedir. Eğitim
kurumlarında akademik ertelemenin azalması için eğitimde kalite artması
gerekecektir. Bu ilişkileri sorgulamak üzere Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bucak Hikmet Tolunay Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Bölümü öğrencileri
üzerinde araştırma yapılmıştır. Çalışmaya 142 kişi katılmıştır ve katılımcı-
ların %98,6’sı kadın öğrencidir. Araştırma sonuçlarında; düzenli ders çalışma
alışkanlığına sahip bireyler ile akademik erteleme davranışı arasında negatif
bir ilişki, Eğitim ve öğretim ile düzenli ders çalışma alışkanlıkları değişkenlikleri
arasında olumlu, düşük bir ilişki, Akademik personel ile eğitim ve öğretim
değişkenleri arasında olumlu yönde ilişki, Akademik personel ile fiziksel koşullar
değişkenleri arasında olumlu bir ilişki bulunmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 6 |