Bir ülkenin geleceğini çocuklar şekillendirmektedir. Çocuklar ne kadar iyi yetiştirilirse gelecek de o kadar iyi kurgulamış olacaktır. Bu sebepten onlara verilen eğitimin verimli olabilmesi için her türlü çalışma çok önemlidir. Doğru stratejilerle oluşturulan eğitim sisteminin en başta çocuğun dikkatini çekmesi ardından öğretici ve akılda kalıcı olması beklenmektedir.
Her eğitim yapısında, her aktivite için ayrı mekânın oluşturulamaması konferans salonlarının çok işlevli olarak kullanılmasına sebep olmuştur. Çeşitli eğitimler, drama çalışmaları, gösteriler, müzik ve ritim çalışmaları yapılan konferans salonları, çocuk gelişimi için önemli katkılar sağlayan mekânlardandır. Öğrencilere sunulan eğitimlerin verimli geçebilmesi ve bu eğitimlerde öğrencilerin ilgi sürelerinin uzatılabilmesi için konferans salonu mekân tasarımının önemi büyüktür.
Bu makalede eğitim yapılarındaki konferans salonlarında 11 ile 14 yaşları arasındaki çocukların yani 5.,6.,7. ve 8. sınıflarda eğitim gören öğrencilerin mekân tasarımı ve konsantrasyon süreleri ile ilişkisi incelenmiştir. Makalenin amacı konferans salonlarında çocukların konsantrasyon sürelerinin uzatılmasının mekân tasarımı ile ilişkisini ortaya koymaktır. Makale hazırlanırken izlenen yöntem ilk olarak literatür araştırmaları yapılması, konu hakkında değerlendirme ölçütlerinin saptanması ve kuramsal araştırmalara deneysel alan olarak seçilen Bartın Ulus 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu Konferans Salonunun kullanıcısı olan öğretmenlerle yapılan anket çalışması yoluyla değerlendirilmesidir. Konu ile ilgili elde edilen verilerle çalışma sonucunda Konferans salonunun kullanımını destekleyici, doğru tasarımlar yaparak eğitimlerde çocukların konsantrasyon sürelerinin uzatılabileceği ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Article/Book Translation |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 6 |