Mağazadan alışverişin yerini çevrimiçi alışverişe hızla bıraktığı günümüzde özellikle gençler arasında internetten alışveriş yapma oranın giderek yükselmesi ve bu kitleye hitap eden e-ticaret markalarının gün geçtikçe sayısının artması oldukça dikkat çekicidir. Markalar ise farklılaşmak ve tüketiciler tarafından tercih edilebilir hale gelmek için ayrıcalıklı deneyimler, faydalar ve değerler sunmalıdırlar. Bu çalışmada üniversiteli gençler ve Türkiye’de faaliyet gösteren popüler bir e-ticaret markasının incelenmiş, veri toplama aracı olarak anketler ve analiz için kantitatif araştırma teknikleri kullanılmıştır. Çalışmada demografik veriler ve satın almaya yönelik tutumlar ışığında, markadan alışveriş yapan tüketicilerin önem verdiği kişisel değerler, e-ticaret markasının sunduğu marka deneyimi ve sahip olduğu marka değeri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, gençlerin önem verdiği değerler ve e-ticaret markasının sunduğu deneyim ve sahip olduğu marka değeri arasındaki ilişkiler incelendiğinde zayıf ancak anlamlı ilişkilerin var olduğu görülmektedir. Öte yandan marka deneyimi ve marka değeri arasında güçlü, anlamlı ve pozitif bir ilişkinin varlığı söz konusudur.
It is remarkable that the rate of online shopping amongst young people is rising gradually and the number of e-commerce brands that appeal to this audience is increasing day by day. Brands should offer privileged experiences, benefits and values to become differentiated and to be preferred by consumers. In this study, license degree level students and a popular e-commerce brand operating in Turkey are examined, questionnaires are used to collect data and quantitative research methods are used for analysis. In the study, in the light of demographic data and attitudes toward purchasing, it is aimed to analyze the relationships between the personal values that the consumers shopping from the brand give importance, brand experience that the e-commerce brand propounds and brand equity that the e-commerce brand owns. According to the results, when the relationships between the values that young people attach importance and the experience and brand value offered by e-commerce is analyzed, it is found that there are weak but meaningful relationships. On the other hand, there is a strong, meaningful and positive relationship between brand experience and brand value.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Submission Date | June 15, 2020 |
Acceptance Date | July 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: Temmuz 2020(Özel Ek) - Prof. Dr. Sabri ORMAN Özel Sayısı |