Günümüzün giderek dijitalleşen dünyası, rekabetin giderek artmasıyla birlikte yeni liderlik tarzlarının uygulanmasına zemin hazırlamıştır. Bu kapsamda değişimin temsilcisi olan dönüşümcü liderler ön plana çıkmaktadır ve dönüşümcü liderler, işgörenler ile ortak vizyon oluşturarak işgörenlerin performanslarını yükseltmeleri için yol göstermektedirler. Bu çalışmada, işgörenlerin iş ortamında çalışırken iletişim halinde olduğu dönüşümcü liderlerin işgörenlerin inovatif davranış eğilimleri üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evreni kapsamında, İstanbul ve Bandırma’da perakende sektöründe çalışan 350 kişiye online anket uygulanması planlanmış ve perakende sektöründe çalışan 332 kişiye online anket çalışması uygulanmıştır. Uygulanan analizlerin sonucunda dönüşümcü liderliğin işgörenlerin inovatif davranış eğilimleri üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın kısmi aracılık rolünü üstlendiği belirlenmiştir. Bununla birlikte literatürde dönüşümcü liderlik ile inovatif davranış arasındaki ilişkide örgütsel bağlılığın aracılık rolünün irdelenmemesi, bu çalışmanın önemini vurgulamaktadır. Amaç: Çalışmada, dönüşümcü liderlerin işgörenlerin inovatif davranış eğilimleri üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık rolünün belirlenmesi amaçlanmaktadır. Metodoloji: Çalışmada, çalışma faaliyetini sürdüren işgörenlere basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak online anket çalışması uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmanın sonucunda, dönüşümcü liderliğin işgörenlerin inovatif davranış eğilimleri üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın kısmi aracılık rolü olduğu belirlenmiştir. Özgünlük: Ulusal ve uluslararası literatürde dönüşümcü liderlik ile işgörenlerin inovatif davranışları arasındaki ilişkide örgütsel bağlılığın aracılık rolünün irdelenmemesi, bu çalışmayı özgün ve önemli kılmaktadır
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
Today's increasingly digitalized world has paved the way for the implementation of new leadership styles with the increasing competition. In this context, transformational leaders who are the representatives of change come to the fore, and transformational leaders create a common vision with the employees and guide them to increase their performance. In this study, it is aimed to determine the mediating role of organizational commitment in the effect of transformational leaders, with whom employees are in contact while working in the business environment, on the innovative behavior tendencies of the employees. Within the scope of the research universe, it was planned to apply an online questionnaire to 350 people working in the retail sector in İstanbul and Bandırma, and an online questionnaire was applied to 332 people working in the retail sector. As a result of the analyzes applied, it was determined that organizational commitment plays a partial mediating role in the effect of transformational leadership on the innovative behavior tendencies of the employees. However, the fact that the mediating role of organizational commitment in the relationship between transformational leadership and innovative behavior is not examined in the literature highlights the importance of this study. Purpose: In the study, it is aimed to determine the mediating role of organizational commitment in the effect of transformational leaders on the innovative behavior tendencies of the employees. Methodology: In the study, an online questionnaire study was applied to the employees who continue their work activities by using simple random sampling method. Results: As a result of the study, it was determined that organizational commitment has a partial mediating role in the effect of transformational leadership on the innovative behavior tendencies of the employees. Originality: The fact that the mediating role of organizational commitment in the relationship between transformational leadership and innovative behaviors of employees is not examined in the national and international literature makes this study unique and important.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2022 |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | February 15, 2021 |
Acceptance Date | September 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 45 |