Müşteri odaklı bir yaklaşım olan ilişkisel pazarlamanın yararlarının arttırılmasında bilgi
teknolojilerinin kullanılması önemli bir unsur olarak görülmeye başlanmış ve birbirinden farklı
yeni stratejilerin gelişmesinde de etkili olmuştur. Bu stratejilerden birisi de ilişkisel pazarlamanın
uygulamasında bir araç olan bağlamsal pazarlama stratejisidir. Araştırmada bağlamsal
pazarlama stratejisi uygulayan işletmenin Formdakal Web sitesini kullanan ve üye olan
müşterilerine yönelik olarak Web tabanlı anket oluşturulmuştur. Bu anket yoluyla araştırmada
gerekli olan veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiksel analizler ve
korelasyon analizleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda araştırma, bağlamsal
pazarlama stratejisi ile müşteriyi elde tutma ve uzun dönemli ilişkileri geliştirme, müşterilere
değer yaratma, etkileşim kurma ve iletişim sağlama arasında olumlu etkilerinin olduğunu ortaya
çıkarmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |