Önemi herkesçe
bilinen ama çoğu kimse tarafından etkili ve verimli bir şekilde kullanılamayan
zaman yönetimi, bireyin eğitim hayatında ve sonrası iş hayatında düzenli ve
kapsamlı bir hayat sürmesini sağlar. Öğrencilerin eğitim başarısını etkileyen birçok
faktör vardır. Bu faktörlerin başında zamanı etkili yönetebilme becerisi
gelmektedir. Zamanın sınırlı, buna karşılık arzu ve isteklerin sınırsız olduğu
günümüzde zamanı etkili yönetebilme becerisi; günümüz insanının sosyal yaşam
düzenini etkileyen en önemli olgudur. Eğitim hayatında öğrencilerin
alışkanlıklarını, sorumluluklarını ve günlük zorunlu veya gönüllü ihtiyaçlarını
belirlemede etkili bir faktör olan zaman yönetimi kültürü, belirleyici
etkenlerden biridir. Zaman yönetimi; ihtiyaçları belirlemek ve belirlenen bu
ihtiyaçları karşılamak için gerekli hedefleri yaratmaktır. Belirlenen hedefleri
ortaya koymak için planlama, uygulama ve kontrol süreçlerinin
gerçekleştirilmesi öğrencilerin başarısını olumlu yönde etkileyecektir.
The time management whose importance is known by
everyone but can’t be used effectively and efficiently by most of the people,
provides individuals to continue a regular and comprehensive life in their
training life and after training life. There are many factors that affect students’
achievement. The ability of managing time effectively is one of the most
important factor. Nowadays, when the time is limited on the contrary, wishes
and desires are unlimited, the ability of managing time effectively is the most
important fact that affect the today’s human social life. Time management
culture, which is an effective factor in determining students’ habits,
responsibilities and their daily necessary and voluntary needs in education
life, is one of the determining factors. Time management is to identify the
needs and create the necessary targets to meet these identified needs. To
expose the identified targets, the fulfillment of planning, application and
control processes affects students’ achievement in a positive way.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 7 |