Yavaş
yemek akımıyla başlayan yavaş hareketi, kentten medyaya modadan seyahate kadar
birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Sakin şehirler “cittaslow” unvanı almaları
beraber turizmde de atağa geçmişlerdir. Cittaslow “markası” ile bu sakin
kentlerin tanınırlığı artmış, bu da bu kentleri turistler için birer cazibe
merkezi haline getirmiştir. Ancak tanınırlıkla birlikte turist sayısının
artması, bu kentleri “sakin”likten çıkarmaktadır. Bu şehirlerde daha çok
günübirlik turistler ağırlanmaktadır. Sakin şehirlerdeki turistlerin genelinde
geleneksel turistler gibi tüketmeye yönelik turizm anlayışı mevcuttur. Bu
çalışmada, özellikle çevresel ve kültürel değerlerin korunması bu unsurların
nasıl turist çekebileceğini ve yavaşlık unsurunun kitle turizminden uzaklaşarak
sürdürülebilir turizm kavramına nasıl yaklaştıracağı önerilerle
tartışılacaktır. Bu bağlamda 9 sakin şehire ziyaretler yapılmış ve oradaki
kişilerde görüşülmüştür. Araştırmanın yöntemi katılımlı gözlem ve derinlemesine
görüşmedir. Araştırma 113K624 nolu TÜBİTAK projesi çerçevesinde yapılmıştır.
Türkiye’deki 9 sakin şehirde katılımlı gözlem yöntemiyle yaşanmış ve araştırma
yapılmıştır. Bu araştırmayla sakin şehirlerdeki hızlı turizmin cittaslow
markasıyla ilgisi ve sonuçları ortaya konulmuştur.
Slow movement started with slow food,
is prevalent in several areas from cities to media, from fashion to tourism
today. Slow cities, after they receive the “Cittaslow” appellation lunged ahead
in tourism. Recognition of these cities increased with the Cittaslow “brand,”
which in turn made these cities a center of attraction for tourists. However,
with popularity came increasing number of tourists and these cities cease to be
“slow.” Mostly excursion tourists are visiting these cities. Tourists that
visit Cittaslow usually have a mind set on consumption similar to conventional
tourists. The objective of the present study is to discuss preservation of
environmental and cultural values, how these factors could attract tourists and
how the factor of slowness could be distanced from the mass tourism and could
move closer to the concept of sustainable tourism with suggestions. Thus, 9
slow cities were visited and interviews were conducted with people in these
cities. The method of the study is attended observation and in-depth interview.
The study was conducted within the framework of TÜBİTAK project No 113K624. The
author has experienced 9 slow cities in Turkey using attended observation
method and conducted research. The study aimed to establish the relationship
between the fast tourism in slow cities and the Cittaslow brand and the results
of this relationship.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 8 |