In this research, it was tried to
determine the demographics of students of Usak University Banaz Vocational
School Forestry Department, the reasons for choosing this program and their
opinions about career plans. The study is based on 204 students registered in
the forestry department of Usak University Banaz Vocational School in 2016-2017
educational year. 120 students were included in the survey using simple random
sampling method from the probabilistic sampling methods. The obtained data were
analyzed by SPSS data analysis computer package program. As a result of the
work done, it was determined that 80% of the students who choose this program
have medium and low income families below 2000 TL, 93.3% willingly and 60%
without exam. Despite their preference for doing so, 53.3% of students have
concerns about finding a job. In addition, 70% of students are interested in
raising their education to undergraduate level.
Bu araştırmada, Uşak Üniversitesi Banaz Meslek
Yüksekokulu Ormancılık Bölümü öğrencilerinin demografik özelliklerini, bu programları tercih
etme gerekçelerini ve kariyer planları ile ilgili görüşleri tespit edilmeye
çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında “Uşak
Üniversitesi, Banaz Meslek Yüksekokulu Ormancılık Bölümüne kayıtlı 204 öğrenci
oluşturmaktadır. Olasılıklı örnekleme yöntemlerinden, basit rastgele örnekleme
yöntemi kullanılarak araştırmaya 120 öğrenci dahil edilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından kaynaklar
doğrultusunda hazırlanan, öğrencilerin özelliklerini ve görüşlerini belirleyen
soruları içeren bir form aracılığıyla ile elde edilmiştir. Elde edilen
veriler, SPSS veri analiz bilgisayar paket program aracılığıyla analiz
edilmiştir. Yapılan çalışmanın sonucunda, bu programı seçen öğrencilerin büyük
miktarının orta ve az gelirli ailelere sahip olduğu, isteyerek seçtikleri,
birçoğunun sınavsız geçiş ile geldiği belirlenmiştir. İsteyerek yapmış
oldukları tercihlerine rağmen, öğrencilerin çoğunluğu iş bulma kaygısı taşımaktadırlar.
Ayrıca öğrencilerin % 70’i eğitimlerini lisans seviyesine yükseltmek
istedikleri dikkat çekmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |