Bu çalışmada Türkiye’de
akademik yazma alanında yapılan lisansüstü tezleri çeşitli açılardan incelemek
amaçlanmaktadır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak
tasarlanmıştır. Araştırmada -yıl,
program, üniversite, anabilim dalı gibi sınırlamalar olmaksızın- akademik yazma
alanında yapılan lisansüstü tezlerin tamamı (f=48) incelenmiştir. Verilerin
toplanmasında doküman incelemesi tekniği, çözümlenmesinde betimsel analiz
tekniği kullanılmıştır.
Araştırmada ulaşılan temel bulgular şunlardır:
Akademik yazma alanında yapılan 29’u yüksek lisans ve 19’u doktora olmak üzere
toplamda 48 teze ulaşılmıştır. Tezlerin yapıldığı programlar incelendiğinde
büyük bir kısmının İngiliz dili eğitimi programında tamamlandığı, bununla
birlikte oldukça azının Türkçenin eğitimi ve öğretimi ile Türk dili ve
edebiyatı eğitimi programlarında tamamlandığı tespit edilmiştir. Bu bulgu ile
benzer doğrultuda, tezlerin büyük bir kısmında İngilizceye odaklanıldığı;
oldukça azında ise Türkçeye odaklanıldığı belirlenmiştir.
In this study, it is aimed to examine graduate theses in the field of
academic writing in Turkey from various aspects. The study was designed as a
case study from qualitative research designs.
In the study all graduate theses (f=48) -without limitations such as the
year, program, university, department- in the field of academic writing were
evaluated. In the study, document review
technique was used to collect data and descriptive analysis technique was used
to analyze the data.
Some basic findings of the study are the
following: In the field of academic writing 29 master theses, 19 doctoral
dissertation and totally 48 graduate theses were reached. It is determined that
most of them are completed in the English language education program and very
few of them are completed in the Turkish language education and Turkish language
and literature education programs. In a similar vein to this finding, it is
identified that the majority of the theses focus on English; very few have
focus on Turkish.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |