1821 yılındaki ayaklanma ile Osmanlı tebaasından
çıkmaya başlayan Yunanlar, bu tarihten sonra Batıyla etkileşimlerini
arttırmıştır. Fakat artan etkileşimler sadece siyasal ya da ekonomik düzeyde
kalmamış kısa sürede sanat disiplini de bu skalaya dâhil olmuştur. Metinde de
söz konusu sürecin post-empresyonizmi ilgilendiren kısmı, bahsi geçen akımın
ülkedeki en önemli temsilcilerinden İstanbul doğumlu Konstantinos Maleas üzerinden tetkik edilmiştir. Bu doğrultuda
çalışmanın ilk bölümünde Yunan Krallığı'ndan Lozan Barış Antlaşması'na (1923) kadar ki Yunan Devleti ele
alınmış, hemen ardından belirtilen periyotta güncellenen Yunan resim sanatına
değinilmiştir. Takip eden bölümdeyse K.
Maleas ve yapıtlarına yer verilmiş, sonuç başlığı altında da genel bir
değerlendirme yapılmıştır.
Greeks who ceased to be a citizen of Ottoman Empire with the
revolution in 1821, started to enhance their mutual interaction with the West
after said date. However, enhanced interactions were not only remained in
political or economic level but art discipline has also been involved in this
scale. The part, within the text, which concerns the post-impressionism of the
subject process has been viewed over Konstantinos
Maleas, Istanbul born and one of the most significant representatives of
this movement of art. Accordingly, in the first part of the study, State of
Greece from Greek Kingdom until The
Treaty of Lausanne (1923) has
been discussed and right after this, Greek painting art which is updated within
the stated period is mentioned. As for the following part, K. Maleas and his work of arts were being addressed and finally an
overall assessment was carried out under conclusion heading.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |