Bu
çalışma, Bartın Üniversitesi İslami İlimler (n=97), Eğitim (n=58) ve Edebiyat
Fakültesi (n=51) ile BESYO’da (n=31) 2016–2017 öğretim yılında öğrenim gören
öğrencilerden, tesadüfî olarak seçilen toplam 237 öğrenci üzerinde yapılmıştır.
Araştırmada, üniversite öğrencilerinin dini tutum ile hayattaki anlam düzeyleri
arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Kişisel Bilgi Anketi, Dini Tutum Ölçeği ve
Hayatın Anlam ve Amaç Ölçeği, 151 kız ve 86 erkek olmak üzere toplam 237
öğrenciye, 2017-Mart ayı içinde uygulanmıştır. Dini tutum ile hayatın anlamı
arasındaki ilişkiler; cinsiyet, bölüm, yaşanılan yer ve ailenin eğitim düzeyi
gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda, dini tutum ile
hayatın anlamı arasında pozitif yönde önemli bir ilişki (r=0,336; p<0,01)
bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin dini tutum düzeylerinde bölüm ve ailenin
eğitim düzeyi açısından; hayatın anlam düzeylerinde de cinsiyet, bölüm,
yaşanılan yer ve ailenin eğitim düzeyi açısından anlamlı farklılıklar
görülmüştür.
The purpose of this study is to first
determine whether there is a relationship between the religious attitude and
meaning of life, second, it examines the relationship between some demographic
characteristics of the students involved in the research and the meaning of
life and religious attitude. This study was carried out on a total of 237
students who studying in 2016-2017 academic year the way of method of random. Personal Information Survey, Religious Attitude Scale and Meaning and
Purpose of Life Scale were
performed in 2017 March. As a result, a significant positive correlation
(r=0.336; p<0,01) was found between levels of religious attitude and
meaning of life. In addition, it was seen that there were significant
differences in religious attitudes of the students in terms of departments
and educational level of the their parents, and at the level of meaning of
life in terms of genders, departments, place of livings and educational
level of the their parents.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 4 |