Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Kaygıları ile Yazma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki

Year 2017, Volume: 6 Issue: 5, 3065 - 3075, 22.12.2017

Abstract

Bu çalışmada amaç Türkçe öğretmeni
adaylarının yazma kaygıları ile yazma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 öğretim yılında Kafkas
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmenliği bölümünde
okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Veriler Karakaya ve Ülper (2011) tarafından
geliştirilen “Yazma Kaygısı Ölçeği” ile Özdemir ve Erdem (2011) tarafından
geliştirilen “Yazma Alışkanlığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edile bulgulara
göre; Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının iyi düzeyde olduğu,
yazma kaygılarının ise yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak
Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygıları ile yazma alışkanlıkları arasında
pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Son olarak yazma
kaygısının yazma alışkanlığı alt boyutları tarafından anlamlı bir şekilde
yordandığı, yaş ve cinsiyet değişkenleri bakımından anlamlı bir şekilde
yordanmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Ateş, A. ve Akaydın, Ş. (2015). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının incelenmesi: Malatya ili örneği. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi,16, 24-38.
  • Aşılıoğlu, B. Ve Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır Örneği. International Journal of Social Science, 6(6), 83-111.
  • Barlow, D. (2002). Anxiety and disorders: the nature and treatment of anxiety and panic. New York: Guilford Press.
  • Daly, J.A., (1985). Writing Apprehension. When a Writer Can’t Write: Studies in Writer’s Block and Other Composing Process Problems. Mike ROSE (Ed). New York: Guilford Press. (Bu bölüm, bölümün yazarından e-posta yoluyla alınmıştır.)
  • Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition, Oxford University Press.
  • Erdem, İ. ve Özdemir, H. N. (2012). Türkçe öğretmeni adayları için “yazma alışkanlığı ölçeği” geliştirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 16(1), 171-194.
  • İşeri, K. ve Ünal, E. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67-76.
  • Karakaya, İ. ve Ülper, H. (2011). Yazma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi ve yazma kaygısının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 691-707.
  • Kılınç, A., Aytan, N. ve Ünlü, S. (2016). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkısh Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,11(3), 1511-1526.
  • Özdemir, N. H. ve Erdem, İ. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4/2, 101-125.
  • Öztürk Karakoç, B. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 59-72.
  • Sevim, O. ve Erem Özdemir. N. H. (2013). Yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı. 6(11), 975-992.
  • Yaman, H. (2014). Ortaokul öğrencilerinin gene kaygı düzeyleri, yazma kaygıları ve Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1111-1122.
  • Yıldız, M. ve Ceyhan, S. (2016) İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkısh Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11/2, 1301-1316.
  • Zorbaz, K. Z. (2011). Yazma kaygısı ve yazma kaygısının ölçülmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(3), 2271-2280.

The Relationship Between Writing Anxieties and Writing Habits of Turkish Teacher Candidates

Year 2017, Volume: 6 Issue: 5, 3065 - 3075, 22.12.2017

Abstract

The objective of this study is to examine the
relationship between writing anxieties and writing habits of Turkish teacher
candidates. The sample of the study consisted of students studying in Kafkas
University Faculty of Education Department of Social Studies and Turkish
Teaching in the school year of 2017-2018. The data were collected by using
“Writing Anxiety Scale” developed by Karakaya and Ülper (2011) and “Writing
Habit Scale” developed by Özdemir and Erdem (2011). According to the results,
it was determined that Turkish teacher candidates had good levels of writing
habit and high levels of writing anxiety. In addition, there were positive
correlations between writing anxieties and writing habits of Turkish teacher
candidates. Finally,it was determined that writing anxiety was significantly
predicted by the subscales of writing habit; however, it was not significantly
predicted in terms of the variables of age and gender.

References

  • Ateş, A. ve Akaydın, Ş. (2015). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının incelenmesi: Malatya ili örneği. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi,16, 24-38.
  • Aşılıoğlu, B. Ve Özkan, E. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Diyarbakır Örneği. International Journal of Social Science, 6(6), 83-111.
  • Barlow, D. (2002). Anxiety and disorders: the nature and treatment of anxiety and panic. New York: Guilford Press.
  • Daly, J.A., (1985). Writing Apprehension. When a Writer Can’t Write: Studies in Writer’s Block and Other Composing Process Problems. Mike ROSE (Ed). New York: Guilford Press. (Bu bölüm, bölümün yazarından e-posta yoluyla alınmıştır.)
  • Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition, Oxford University Press.
  • Erdem, İ. ve Özdemir, H. N. (2012). Türkçe öğretmeni adayları için “yazma alışkanlığı ölçeği” geliştirme. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 16(1), 171-194.
  • İşeri, K. ve Ünal, E. (2012). Türkçe öğretmen adaylarının kaygı durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 67-76.
  • Karakaya, İ. ve Ülper, H. (2011). Yazma kaygısı ölçeğinin geliştirilmesi ve yazma kaygısının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 691-707.
  • Kılınç, A., Aytan, N. ve Ünlü, S. (2016). Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazma kaygılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkısh Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic,11(3), 1511-1526.
  • Özdemir, N. H. ve Erdem, İ. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4/2, 101-125.
  • Öztürk Karakoç, B. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yazma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 59-72.
  • Sevim, O. ve Erem Özdemir. N. H. (2013). Yaratıcı drama tekniğinin öğrencilerin yazma kaygıları üzerindeki etkileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı. 6(11), 975-992.
  • Yaman, H. (2014). Ortaokul öğrencilerinin gene kaygı düzeyleri, yazma kaygıları ve Türkçe dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1111-1122.
  • Yıldız, M. ve Ceyhan, S. (2016) İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma kaygılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Turkısh Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11/2, 1301-1316.
  • Zorbaz, K. Z. (2011). Yazma kaygısı ve yazma kaygısının ölçülmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(3), 2271-2280.
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Berna Ürün Karahan 0000-0001-8804-7230

Publication Date December 22, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 5

Cite

APA Ürün Karahan, B. (2017). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Kaygıları ile Yazma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 3065-3075. https://doi.org/10.15869/itobiad.345539

Journal of the Human and Social Science Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).