Bu çalışmada amaç Türkçe öğretmeni
adaylarının yazma kaygıları ile yazma alışkanlıkları arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 öğretim yılında Kafkas
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ve Türkçe Öğretmenliği bölümünde
okuyan öğrenciler oluşturmuştur. Veriler Karakaya ve Ülper (2011) tarafından
geliştirilen “Yazma Kaygısı Ölçeği” ile Özdemir ve Erdem (2011) tarafından
geliştirilen “Yazma Alışkanlığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edile bulgulara
göre; Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıklarının iyi düzeyde olduğu,
yazma kaygılarının ise yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak
Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygıları ile yazma alışkanlıkları arasında
pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Son olarak yazma
kaygısının yazma alışkanlığı alt boyutları tarafından anlamlı bir şekilde
yordandığı, yaş ve cinsiyet değişkenleri bakımından anlamlı bir şekilde
yordanmadığı tespit edilmiştir.
The objective of this study is to examine the
relationship between writing anxieties and writing habits of Turkish teacher
candidates. The sample of the study consisted of students studying in Kafkas
University Faculty of Education Department of Social Studies and Turkish
Teaching in the school year of 2017-2018. The data were collected by using
“Writing Anxiety Scale” developed by Karakaya and Ülper (2011) and “Writing
Habit Scale” developed by Özdemir and Erdem (2011). According to the results,
it was determined that Turkish teacher candidates had good levels of writing
habit and high levels of writing anxiety. In addition, there were positive
correlations between writing anxieties and writing habits of Turkish teacher
candidates. Finally,it was determined that writing anxiety was significantly
predicted by the subscales of writing habit; however, it was not significantly
predicted in terms of the variables of age and gender.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 5 |