Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin Suriyeli sığınmacılarla
ilgili tutumlarını sosyal sorumluluk bağlamında incelemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul’da bir vakıf üniversitesinden
tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 247
öğrencisi oluşturmaktadır. Tarama modeli kullanılan araştırmanın verileri Sivil
Katılım Ölçeği ve Suriyeli Sığınmacılarla İlgili Tutum Ölçeği kullanılarak elde
edilmiştir. Araştırma sonucunda; üniversite öğrencilerinin Suriyeli
sığınmacılar hakkındaki olumsuz düşüncelere katıldığı, onlarla ilgili
üretilebilecek hem radikal hem de ılımlı çözüm önerileri konusunda kararsız
kaldığı; onların haklarını savunan ifadelere katıldığı ve yardımda bulunduğu
belirlenmiştir. Araştırmada sonucunda üniversite öğrencilerinin sivil katılım
düzeylerinin, Suriyeli sığınmacılar hakkındaki olumsuz ve radikal kararlara
katılımlarıyla ilişkisiz olduğu; ılımlı çözüm üretmeleri, haklarını savunmaları
ve yardımda bulunmalarıyla pozitif ilişkili olduğu bulunmuştur. Yaşı büyük olan ve üst sınıflardaki öğrencilerin
Suriyeli sığınmacılara karşı daha ılımlı çözüm ürettiği, onlara yardımda
bulunduğu ve haklarını savunduğu saptanmıştır. Öğrencilerin dini inanç düzeyi
arttıkça sığınmacılarla ilgili olumsuz fikirlere, radikal kararlara ve düşük
düzeyde ılımlı kararlara katıldıkları belirlenmiştir.
Üniversite Öğrencileri Göç Sığınmacı Sosyal Sorumluluk Suriyeli Sığınmacılar Üniversite Öğrencileri
This study was carried out to examine university students’ attitudes
towards Syrian refugees in social responsibility context. The sample consisted
of 247 university students. The data were obtained using the Civil
Participation Scale and the Attitude towards Syrian Refugees Scale. The study
found that students have negative opinions on Syrian refugees and are
indecisive about both radical and moderate solutions proposed. Nevertheless,
they support helping refugees. Students’ levels of civil participation were
unrelated to their negative opinions but positively correlated to their
supporting moderate solutions, defending Syrian refugees’ rights, and helping
them. More senior and older students produced solutions that are more moderate
and defended refugee rights. Nevertheless, more religious students held more
negative opinions, radical decisions, and moderate decisions. Based on the
data, solution-oriented suggestions were provided.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |