Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hangi
sözcüklerin öğretileceğine ve öğretilecek sözcüklerin nasıl öğretileceğine dair
çalışmalar yapılmaktadır. Bunun yanında, Türkçenin yabancı dil olarak
öğretimine dâhil edilmesi planlan sözcükler konusunda, hangi seviyede kaç
sözcük öğretileceği ise kesin olarak ortaya konmuş değildir. Öğretim söz konusu
olduğunda sözcükleri “Ne kadar öğreteceğiz?” sorusunun cevabına duyulan ihtiyaç
deyim, atasözü gibi söz varlığı öğeleri için de hissedilmektedir. Bu ihtiyaçtan
yola çıkarak, çalışmada “Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde söz varlığı öğelerine
hangi seviyede, ne kadar yer verilmelidir?” sorusunu yanıtlamak amaçlanmıştır.
Bu amaçla doküman analizinin kullanıldığı çalışmada, Türkçenin yabancı dil
olarak öğretiminde kullanılan Gazi Türkçe Öğretim Seti’nde, Yeni Hitit Türkçe
Öğretim Seti’nde ve İstanbul Türkçe Öğretim Seti’nde yer alan A1, A2, B1, B2 ve
C1 seviye ders kitaplarındaki söz varlığı öğeleri incelenmiştir. Elde edilen
verilerden hareketle Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlere temel, orta ve
ileri seviyelerde söz varlığı öğelerinin ne kadar öğretileceğine dair bir
öneride bulunulmuştur.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sözcük Öğretimi Türkçe Eğitimi Söz Varlığı Sözcük Sıklığı
Various studies on how many
words to teach on Turkish education have been conducted so far. However,
regarding the words to be included in teaching Turkish as a foreign language,
the amount of words to teach in each language level has not been precisely
identified yet. When it comes to teaching, the question “How much to teach?”
also applies to the vocabulary items such as idioms and proverbs. This study
provides an answer for the following question: “While teaching Turkish, how
many vocabulary items should be taught in different language levels?” Document
analysis was adopted in the study. Turkish textbooks for foreigners named Gazi,
Yeni Hitit and Istanbul (levels; A1, A2, B1, B2 and C1) form the sample of the
study. The vocabulary items found in these textbooks have been studied. The
findings provided a suggestion about how many vocabulary items should be taught
in elementary, intermediate and advanced levels.
Teaching Turkish as a Foreign Language Turkish Language Education Teaching Vocabulary Vocabulary Word Frequency
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |