Bu araştırmanın amacı,
potansiyel dış ticaret girişimcisi olarak ele alınan ve üniversitelerin (kamu[1] ve vakıf[2])
uluslararası ticaret bölümlerinde lisans düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin
dış ticaret girişimciliğine yönelik eğilimlerini ve dış ticaret girişim
farkındalıklarını incelemektir. Bu araştırma, nicel araştırma yöntemine göre
tasarlanmış bir araştırmadır. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemi
benimsenerek 278 öğrenciden elde edilmiştir.
Araştırmanın
sonuçları, vakıf üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin % 70’nin kendi
işletmesini kurmak isteyen girişimci adayı olduğunu ortaya koymaktadır. Kamu
üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin yaklaşık %65’i ise özel sektöre
yönelmenin daha uygun olduğunu vurgulamışlardır. Dış ticaret girişimcilik eğilimi vakıf üniversitesinde öğrenim gören
öğrencilerde kamu üniversitesine göre daha yüksek düzeydedir.
Dış Ticaret Girişimcilik Eğilimi Dış Ticaret Girişim Farkındalığı ış Ticaret Girişimciliği Girişimcilik Uluslararası Ticaret
The goal of this study is to analyze foreign
trade entrepreneurship tendency and foreign trade entrepreneurship awareness of
foreign trade students from foundation universities and state universities who
are considered as potential foreign trade entrepreneurs. This study was
designed according to a quantitative research method. Study data was collected
from 278 students with convenience sampling method.
Results show
that 70 % of foundation university students are entrepreneur candidates who
want to start their own business. Approximately 65 % of the students who are
studying on state university emphasize that they would work toward private
sector. Foreign trade entrepreneurship tendency of foundation university
students is stronger than that of state university students.
Foreign Trade Entrepreneurship Foreign Trade Entrepreneurship Tendency Foreign Trade Entrepreneurship Awareness Entrepreneurship International Trade
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 3 |