In the scope of this study, graduate level dissertations on voice training and written in various institutions in Turkey were analysed. The aim of this study is to highlight the main topics related to vocal training and to provide a source for further literature review and selection of subject matter. The population consists of graduate level dissertations on vocal training in Turkish institutions. The sample of the study consisted of 77 dissertations available from higher board of education thesis centre (55 masters theses, 20 doctoral theses and 2 dissertation written as part of proficiency in art programme). Results showed that a great majority of the dissertations on vocal training were written as masters’ theses and most of them were completed within 2010 and 2014 and again most of those theses were written in Gazi University. It is concluded that researches to identify the existing situation were abundant and surveys and interviews were the most preferred methods used. When the graduate level dissertations in the field of voice education are examined, it has been determined that the studies that follow each other are limited. It is important that the studies support each other in order to keep the interaction within the field warm and to keep the topics studied up-to date.
Araştırma kapsamında Türkiye’de eğitim veren üniversitelerin çeşitli enstitülerinde ses eğitimi üzerine yazılmış lisansüstü tezler incelenmiştir. Araştırmanın amacı; ses eğitimi alanında tamamlanmış olan çalışmaları ortaya koymak ve ses eğitimi alanında yapılacak yeni çalışmalar için gerek literatür taraması, gerekse konu seçimi aşamalarında alan araştırmacılarına kaynak oluşturmaktır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de ses eğitimi odaklı tamamlanmış lisansüstü tezler oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu tezlerden YÖK Tez Tarama kataloğunda 2019 yılında ulaşılabilen ve izinli durumda olan 77 (55 adet yüksek lisans, 20 adet doktora ve 2 adet ise sanatta yeterlik) tez oluşturmaktadır. Çalışmada mevcut durum saptamasına elverişli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ses eğitimi alanında tamamlanmış olan lisansüstü tezlerin çoğunluğunu yüksek lisans tezlerinin oluşturduğu, doktora seviyesindeki tezlerin, yüksek lisans seviyesindeki tezlerin neredeyse üçte biri kadar olduğu, sanatta yeterlilik düzeyinde ise çok az çalışmanın olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların büyük bir kısmının 2010 ve 2014 senelerinde tamamlandığı, en fazla lisansüstü çalışmanın Gazi Üniversitesi bünyesinde tamamlandığı, tarama modeline yönelik çalışmaların fazlalığı ve bu doğrultuda en çok anket ve görüşme tekniklerinin kullanıldığı tespit edilmiştir. Ses eğitimi alanında yapılmış lisansüstü çalışmalar incelendiğinde birbirlerini takip eden çalışmaların sınırlı olduğu tespit edilmiştir. Alan içi etkileşimin sıcak tutulması ve çalışılan konuların güncel kalması açısından çalışmaların birbirlerini desteklemesi önem arz etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 5 |