The birth of people in the same society but in different periods creates different generations. Factors such as changing social conditions, social opportunities, and changing technology are among the reasons for generational differences. From past to present, these differences have created noticeable improvements in people's social lives and created new employment areas. Through, develop-ing technology, people can easily do their jobs on the internet. Generation Z, who is prone to technology, is the most active users of technology as of the period they were born. The development of technology so much brings peo-ple's access to basic needs such as shopping in the virtual environment. E-commerce offers people the opportunity to shop from where they are in a vir-tual environment. The Turkish Republic of Northern Cyprus cannot easily access many products within the geographical location and transportation possibilities of the island, and the products are sold in very high quantities. This study was the participation of 250 Z generation young people studying in Northern Cyprus. The purpose of research is to measure the inter-est level within the e-commerce of Generation Z students studying at the uni-versity. Results of this study, reliability and validity test results were found to be quite good. With hypothesis tests, it was examined a significant difference between the internet shopping interests of Generation Z and their gender, age, and income levels. The significance value was greater than 0.05 (p> 0.05) be-tween the genders of the participants, with no significant difference. In addi-tion, the online shopping interests of the participants aged 23 and over are higher than the participants aged 19-22 towards online shopping satisfaction. Finally, it is seen that people with a monthly income of 500-999 TL have a higher interest in online shopping.
Aynı toplumlarda fakat farklı dönemlerde doğmalar farklı kuşakları meyda-na getirmektedir. Kuşak farklılıklarının nedenleri arasında değişen toplum şatları, sosyal imkânlar, değişen teknoloji gibi unsurlar yer almaktadır. Geç-mişten günümüze kadar olan sürede bu farklılıklar, insanların sosyal yaşan-tılarında gözle görülür düzeyde gelişmeler meydana getirmiş ve yeni istih-dam alanlarını ortaya çıkarmıştır. Gelişen teknoloji sayesinde insanlar işleri-ni internet ortamında kolaylıkla yapabilmektedirler. Teknolojiye yatkın olan Z kuşağı, doğdukları dönem itibariyle teknolojinin en aktif kullanıcılarıdır. Teknolojinin bu kadar gelişmesi insanların alışveriş gibi temel ihtiyaçlarına erişimini de sanal ortama taşımaktadır. E-ticaret insanlara sanal ortamda bulunduğu yerden, alışveriş yapabilme imkânı sunmaktadır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, adanın coğrafi konumu ve ulaşım imkanları dahilinde birçok ürüne kolaylıkla ulaşamamakta ve ürünler çok yüksek miktarlarda satılmaktadır. Bu çalışma, Kuzey Kıbrıs’ta öğrenim gören Z kuşağı 250 gencin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın temel amacı, Üniversitede oku-yan Z kuşağı öğrencilerinin e-ticaret konusundaki ilgilenim düzeyini ölçmek-tir. Yapılan analizler sonucunda, güvenilirlik ve geçerlilik testi sonuçları ol-dukça iyi düzeyde bulunmuştur. Hipotez testleri ile Z kuşağı ve internetten alışveriş ilgilenimleri ile cinsiyet, yaş ve gelir düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı incelenmiştir. Katılımcıların cinsiyetleri arasında anlamlı-lık değeri 0.05’ten büyük (p>0.05) olduğu için anlamlı bir fark olmadığı sap-tanmıştır. Ayrıca, katılımcıların yaşları ile internetten alışveriş ilgilenimleri ölçeğiyle yapılan analiz sonucunun 23 ve üzeri yaşlarındaki katılımcıların internetten alışverişin memnuniyetine ilişkin tutumları, 19-22 yaş arasındaki katılımcılardan daha yüksek olduğunu göstermektedir. Son olarak katılımcı-ların aylık gelirleri ile internetten alışveriş ilgilenimleri bakıldığında, 500-999 TL arasında aylık gelire sahip olan kişilerin internetten alışveriş ilgilenimle-rinin daha yüksek olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 1 |