Öğrencilerle yapılan matematik etkinliklerinde
öğrencilerin uzamsal içerikli sorularda zorlandıkları gözlemlenmiştir. Bu
nedenle; araştırmada Kocaeli ili İzmit Bilim ve Sanat merkezine devam eden 8
öğrenciye (11-13 yaş), “Uzamsal Yetenek Testi” uygulanmıştır. Test yanıtlarından
elde edilen bulgularda, beklenen düzeyde olmadıkları görülmüştür. Öğrencilerin
uzamsal yeteneklerini geliştirmek, Matematik ve Sanatın birbiriyle ilişkili
alanlar olduğunu sezdirmek amacıyla Matematik ve Görsel Sanatlar alanlarının
birleştirilip konuların işlenmesine karar verilmiştir. Araştırmada kontrol
gruplu deneysel araştırma çalışma modeli uygulanmış olup, Kocaeli ili İzmit
Bilim ve Sanat Merkezi’ne kayıtlı üstün yetenekli öğrencilerinden rastgele 11’i
deney ve 11‘i kontrol olmak üzere 22 kişilik bir örneklem grup seçilerek iki
grup oluşturulmuştur. Matematikte uzamsal yeteneğin kullanıldığı konular
belirlenmiş, uygulamalarda deney grubundaki öğrencilerle disiplinler arası
bağlantılar yardımıyla, sınıf içerisinde ezberden uzak, görsel sanatlarla uygulamalı
etkinlikler yapılmıştır. Böylece öğrenciler matematik ile sanat arasında
ilişkiler kurarak görsel ve uzamsal yeteneklerini kullanacak etkinlikler
yapmış, uzamsal yeteneklerini geliştirme fırsatı bulmuşlardır. Ayrıca
planımızda yer alan “Altın Oran” konusunu işlemek amacıyla Kocaeli Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliğinde işlenmekte olan “Matematik ve Sanat”
dersine (2 ders saati) 11 kişilik deney
grubu öğrencilerimiz dâhil edilmiştir. Yapılan uygulamalar öncesinde ve
sonrasında uzamsal yetenek testleri ön test- son test olarak uygulanmış ve
sonuçları analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, frekans, ortalama ve
ilişkisiz örneklemler t-testi kullanılmıştır. Veriler tablo haline
getirilmiştir.
In mathematics activities with students,
it is observed that students have difficulties to solve questions related to
spatial content. Therefore, "Spatial Aptitude Test" has been applied
to the students having education at Izmit Science and Arts Centre. the findings
obtained from test results reveal the fact that they are below the expected
level. To improve the spatial ability of students and to make them realize that
mathematics and art are interrelated areas, integrating the Mathematics and
Visual Arts disciplines and their contents were decided upon. Research and
control groups are created. In this study, an experimental research model with
a control group has been applied. Among the gifted students registered at Izmit
Science and Art Center in Kocaeli, randomly chosen 11 students as an
experimental group and 11 students as the control group were formed
respectively. In mathematics, the topics related to the use of spatial talent
are determined and with the help of interdisciplinary relations, practical
visual arts activities were applied in the classroom without supporting rote
learning.
Thus, students have the opportunity to use
visual and spatial skills by establishing and practicing relationships between
mathematics and art activities, to develop their spatial skills. Furthermore, our
experimental group, which is consisted of 11 students, have attended to the
“mathematics and art” course that is taught in Mathematics Teacher Education
Department of Kocaeli University Faculty of Education. A pre-test and a
post-test are applied before and after the applications of spatial talent
tests, and the results are analyzed accordingly. In data analysis, frequency, an
average and independent sample of t-test are used. The data is arranged in
tabular form.
Journal Section | Proceedings |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |