One of the most important issues in distance education interaction. The effectiveness of the interaction enables students to communicate more effectively with each other and supervised. Students, and students in sync with each other tutorial 3D environments in this study examined the interaction. The purpose of this study, tutorial, 3D synchronous environment, participation in a live web camera image or with avatar investigate the effect of the level of students’ satisfaction. The population of the study used qualitative research methods, case studies, model, Ataturk University, Department of Computer Education and Instructional Technology students are studying in
Uzaktan eğitimde en önemli konulardan birisi etkileşimdir. Etkileşim sayesinde öğ-
renciler birbirleriyle ve öğreticiyle daha verimli iletişim kurabilirler. Bu çalışmada
3B senkron ortamlarda öğreticinin öğrencilerle ve öğrencilerin birbirleriyle olan
etkileşimi incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı; öğreticinin 3B senkron ortama
canlı web kamera görüntüsüyle veya avatarıyla katılımının öğrencilerin memnuniyet
düzeyine olan etkisini araştırmaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması modelinin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu Atatürk Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören üçüncü sınıf
öğrencileri oluşturmaktadır. 25 öğrencinin katıldığı çalışma sonunda rastgele dokuz
öğrenci seçilmiş ve bu öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Toplanan veriler
içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen kod ve temalar betimlenerek
özet tablolarla görselleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrenciler; öğreticinin
ders sürecine avatarıyla katılmasından ziyade canlı görüntüsüyle katılmasının daha
etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Bu araştırmadan elde edilen bulguların, 3B sanal
ortamlarda öğretici-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşiminin arttırılması konusunda
yapılacak çalışmalar için yararlı olabileceği düşünülmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 1 |