BibTex RIS Cite

Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2015, Volume: 26 Issue: 79, 83 - 111, 01.02.2016

Abstract

Günümüzde internetin ve beraberinde sosyal medyanın giderek yaygınlaşması her alanda olduğu gibi tüketici davranışlarında da değişimlere neden olmaktadır. Sosyal medya araçlarından önemli biri olan bloglar ve en geniş etkileşime sahip olan moda blogları özellikle Y kuşağı olarak adlandırılan tüketici grubunu etkilemektedir.

Bu çalışmada Y kuşağı bireylerinin moda bloglarına yönelik tutumlarının satın alma niyetlerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada öncelikle blog pazarlamanın kavramsal temelleri, internetin günlük yaşamdaki fonksiyonları, moda kavramı ve pazarlama dünyasındaki önemine değinilmiş ve Y kuşağının kavramsal bir şeması ortaya konmuştur. Yürütülen alan araştırmasında anket yöntemiyle 256 kişi ile yüzyüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre genel olarak Y kuşağı bireylerinin günlük yaşamlarında internet ve sosyal medya kullanım eğilimlerinin satınalma kararlarına yön verdiği anlaşılmaktadır. Bireylerin moda bloglarına yönelik tutumlarında en kritik nokta ise kuşak üyelerinin moda liderliğine yönelik tutumlarının satınalma niyeti üzerinde etkili olduğudur.

Anahtar Kelimeler: Blog, Moda, Moda bloğu, Kuşak, Y Kuşağı, Tüketici davranışları

Year 2015, Volume: 26 Issue: 79, 83 - 111, 01.02.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section ARTICLES
Authors

Ece Aksu Armagan

Selçuk Efe Küçükkambak

Publication Date February 1, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 26 Issue: 79

Cite

APA Armagan, E. A., & Küçükkambak, S. E. (2016). Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 26(79), 83-111.
AMA Armagan EA, Küçükkambak SE. Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. February 2016;26(79):83-111.
Chicago Armagan, Ece Aksu, and Selçuk Efe Küçükkambak. “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26, no. 79 (February 2016): 83-111.
EndNote Armagan EA, Küçükkambak SE (February 1, 2016) Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26 79 83–111.
IEEE E. A. Armagan and S. E. Küçükkambak, “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, vol. 26, no. 79, pp. 83–111, 2016.
ISNAD Armagan, Ece Aksu - Küçükkambak, Selçuk Efe. “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi 26/79 (February 2016), 83-111.
JAMA Armagan EA, Küçükkambak SE. Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26:83–111.
MLA Armagan, Ece Aksu and Selçuk Efe Küçükkambak. “Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, vol. 26, no. 79, 2016, pp. 83-111.
Vancouver Armagan EA, Küçükkambak SE. Y KUŞAĞI TÜKETİCİLERİNİN MODA BLOGLARINA YÖNELİK TUTUMUNUN SATIN ALMA NİYETİ ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi. 2016;26(79):83-111.