BibTex RIS Cite

BAŞLANGIÇ SOLFEJ VE DİKTE ÖĞRETİMİNDE EZGİ KALIPLARI MODELİNİN UYGULANMASI ÖRNEĞİ

Year 2016, Volume: 6 Issue: 13, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

Söz konusu çalışma; Tokat Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi Müzik Bölümü birinci sınıf başlangıç düzeyindeki öğrencileri seçilerek, deney grubu ve karşısında oluşturulan kontrol grubu ile yapılmıştır.

Araştırmada kullanılmış olan öğretim materyali farklı dönem, tür ve bestecilere ait çeşitli müzik eserleri incelenerek eserler içinde sıklıkla geçen, dikkat çeken, belirli, karakteristik ezgi yapıları saptanmış ve düzenlenmiştir. Bu yol ile solfej ve dikte çalışmalarında öğretim materyali olarak kullanmak üzere `ezgi kalıpları' bilgisi elde edilmiştir. Ezgi kalıpları, sadece deney grubu öğrencilerine öğretilmiştir.

Sonuç olarak, araştırmada ezgi kalıpları modeli ile solfej ve dikte eğitimine tabi tutulan deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı olduğu saptanmıştır

References

  • -Apaydınlı, Köksal. (2009). ``AGSL Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müziksel İşitme-Okuma-Yazma Derslerinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri’’, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23–25 Eylül, OMÜ, Samsun.
  • -BAŞ, Ercan. (2015). `Ezgi Kalıpları Kullanılarak Başlangıç Solfej ve Dikte Eğitimine Yönelik Bir Model Üzerine Araştırma’’, İnönü Ün. Sos. Bil. Enst., Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Bölümü, Doktora Tezi (Danışman: Prof. Dr. A. Metin Karkın), Malatya.
  • -Hodeir, Andre. (2003).``Les Formes de la Musique'', Presses Universitaires de France, 1951, (``Müzikte Türler ve Biçimler'', (Çev.: İ. Usmanbaş), Pan Yayıncılık 1005, ISBN 975-8434-60-8, İstanbul.
  • -Karkın, A. Metin. (2007). `` Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi Dersinin Piyano Eğitimi Üzerindeki Etkieri, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri’’, Eğitim Dergisi, Cilt:15, No:1 (Mart Sayısı), Syf. 411- 422.
  • -Karkın, A. Metin. (2011). ``Müzik Bilimleri Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi'', İnönü Ün., Sanat ve Tasarım Dergisi, ISSN:1309-9776 E-ISSN:1309-9884, Cilt/Vol.1, Sayı/No.2, Syf.144, Malatya.
  • -Lammers, W. (2006). ``Factors Affecting Performance Proficiency. A Case Study Involving Intermediate Piano Students'', Master of Education Dissertation, Brock University St. Catharines, Ontario, Canada. (Çeviri.)
  • -Sun, Muammer. (2005). ``Solfej 2'', (Büyük Bestecilerin Eserlerinden Seçilen En Güzel Ezgilerle Solfej Eğitimi-Kuramsal Bilgiler ve Dağarcık), ISBN: 975-6216-04-2, Syf. VII, Ankara.
  • -Sezerel, Timuçin. (2006).``Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin `Müziksel işitme okuma yazma' Başarılarının incelenmesi'', Yüksek Lisans Tezi, Marmara Ün., Syf. 5, İstanbul.
  • -Uçkun, C. Gazi., Demir, Barış., Yüksel, Asiye. (2013). ``Meslek Yüksek Okullarında Görevli Akademik Yöneticilerin Üst Bilişsel Farkındalık Düzeylerinden Kontrol Becerilerinin İncelenmesi ``Kocaeli Üniversitesi Örneği'', 21. Yy da Eğitim ve Toplum, Eğt. Bil. ve Sos. Araş. Dergisi, ISSN:2147-0928, Cilt 2, Sayı 5, Syf. 20.
  • -Yazan, E. İdil. (2007). ``Konservatuvar Şarkıcılık Lisans Programlarında Solfej Eğitiminde İzlenen Kaynak ve Yöntemlerin Analizi’’, Başkent Ün. Sos. Bil. Enst. Müzik ve Sahne San. ABD, Y. Lisans Tezi (Dan.: Prof. Ali SEVGİ), Syf. 41, Ank.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 13, 0 - 0, 31.01.2016

Abstract

References

  • -Apaydınlı, Köksal. (2009). ``AGSL Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müziksel İşitme-Okuma-Yazma Derslerinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri’’, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23–25 Eylül, OMÜ, Samsun.
  • -BAŞ, Ercan. (2015). `Ezgi Kalıpları Kullanılarak Başlangıç Solfej ve Dikte Eğitimine Yönelik Bir Model Üzerine Araştırma’’, İnönü Ün. Sos. Bil. Enst., Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Müzik Bilimleri ve Teknolojileri Bölümü, Doktora Tezi (Danışman: Prof. Dr. A. Metin Karkın), Malatya.
  • -Hodeir, Andre. (2003).``Les Formes de la Musique'', Presses Universitaires de France, 1951, (``Müzikte Türler ve Biçimler'', (Çev.: İ. Usmanbaş), Pan Yayıncılık 1005, ISBN 975-8434-60-8, İstanbul.
  • -Karkın, A. Metin. (2007). `` Müzik Teorisi ve İşitme Eğitimi Dersinin Piyano Eğitimi Üzerindeki Etkieri, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri’’, Eğitim Dergisi, Cilt:15, No:1 (Mart Sayısı), Syf. 411- 422.
  • -Karkın, A. Metin. (2011). ``Müzik Bilimleri Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi'', İnönü Ün., Sanat ve Tasarım Dergisi, ISSN:1309-9776 E-ISSN:1309-9884, Cilt/Vol.1, Sayı/No.2, Syf.144, Malatya.
  • -Lammers, W. (2006). ``Factors Affecting Performance Proficiency. A Case Study Involving Intermediate Piano Students'', Master of Education Dissertation, Brock University St. Catharines, Ontario, Canada. (Çeviri.)
  • -Sun, Muammer. (2005). ``Solfej 2'', (Büyük Bestecilerin Eserlerinden Seçilen En Güzel Ezgilerle Solfej Eğitimi-Kuramsal Bilgiler ve Dağarcık), ISBN: 975-6216-04-2, Syf. VII, Ankara.
  • -Sezerel, Timuçin. (2006).``Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin `Müziksel işitme okuma yazma' Başarılarının incelenmesi'', Yüksek Lisans Tezi, Marmara Ün., Syf. 5, İstanbul.
  • -Uçkun, C. Gazi., Demir, Barış., Yüksel, Asiye. (2013). ``Meslek Yüksek Okullarında Görevli Akademik Yöneticilerin Üst Bilişsel Farkındalık Düzeylerinden Kontrol Becerilerinin İncelenmesi ``Kocaeli Üniversitesi Örneği'', 21. Yy da Eğitim ve Toplum, Eğt. Bil. ve Sos. Araş. Dergisi, ISSN:2147-0928, Cilt 2, Sayı 5, Syf. 20.
  • -Yazan, E. İdil. (2007). ``Konservatuvar Şarkıcılık Lisans Programlarında Solfej Eğitiminde İzlenen Kaynak ve Yöntemlerin Analizi’’, Başkent Ün. Sos. Bil. Enst. Müzik ve Sahne San. ABD, Y. Lisans Tezi (Dan.: Prof. Ali SEVGİ), Syf. 41, Ank.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts
Authors

Adnan Metin Karkın

Ercan Baş

Publication Date January 31, 2016
Submission Date March 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 13

Cite

APA Karkın, A. M., & Baş, E. (2016). BAŞLANGIÇ SOLFEJ VE DİKTE ÖĞRETİMİNDE EZGİ KALIPLARI MODELİNİN UYGULANMASI ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 6(13).