Bu araştırmada Müzik Bilimleri Bölümü öğrencilerinin Müzik Tarihi dersinde grup etkinliğine dayalı kavram haritalama ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan 10 öğrenciye açık uçlu soruların yer aldığı anket uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler genel olarak; konuyu anlamada kolaylık, bilgilerin akılda kalıcılığı, konuya genel bakış, kavramlar arası ilişki kurabilme gibi konularda kavram haritalama uygulamasının faydası olduğuna inandıklarını belirtmişlerdir. Öğrenciler uygulamada, öğretmenin rolünü yeterli bulmuşlardır ancak kendi rollerinin yeterliliği ile ilgili düşünceleri değişkenlik göstermektedir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu, uygulamayı bireysel yapmayı tercih ettiğini ancak grup etkinliği ile farklı bakış açısı kazandıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca uygulama sırasında bilgi eksikliği nedeniyle, zamanı kullanma ve kavramlar arası ilişki kurmada zorlandıklarını dile getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Müzik ve Sahne Sanatları / Music and Performing Arts |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2015 |
Submission Date | July 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 12 |