Bu makalenin amacı Jane Austen'in romanlarına ve romanlarında kullandığı karakter, toplumsal yapı, tekrar eden konular ve hem eleştirilmesine hem de övülmesine neden olan seçimlerine bakarak genel bir giriş yaptıktan sonra Emma romanına odaklanarak, bireysel önyargı ve yanlış yorumlamalar ve bunların sonucu olarak ortaya çıkan kaos ve dolayısıyladüzeninsağlanmasıtemalarınıincelemektir.Birbildungsroman olarakdaokunabilecekolanEmma'da,öncelikleveözelliklebaşkarakter Emma'nın ve diğer karakterlerin önyargıları, kurguları ve bu nedenlerle yaptıklarıhatalar,aydınlanmalarıvedeğişimlerinitakipederekromandaki toplumsal yapı, sınıf farkları ve evlilik kurumu gibi konuların nasıl ele alındığıçözümlenecektir.
This article aims to focus on Emma to investigate the themes of personal prejudice and misinterpretations and the chaos that is led by them andthereestablishmentoforderafterageneralintroductiontoJane Austen'snovels,heruseofcharacters,socialorder,plotpatternsandherboth criticizedandpraisedpreferencesinherworks.Followingtheprejudices, fictions and mistakes caused by them, enlightenments and formations of formerlyandspecificallythemaincharacterEmmaandofothercharacters in Emma, which can also be considered as a bildungsroman, it will be interpreted how the social order, class distinctions and the institution of marriage are taken up byAusten.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2011 |
Submission Date | January 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 24 Issue: 1 |