Bu
çalışma, tüketicilerin giyilebilir teknolojileri benimsemesine yönelik
davranışsal niyetleri ve kullanımları üzerinde etkili faktörleri bütüncül bir
teorik model çerçevesinde ampirik olarak analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Araştırmanın kavramsal modeli Birleştirilmiş Teknoloji Kullanım Ve Kabul
Teorisi 2 (UTAUT2) modeline dayanmaktadır. Ayrıca kavramsal modele UTAUT2
orijinal modelindeki değişkenlere ek olarak benlikte uyum, yenilikçilik
eğilimi, gizlilik riski ve güven değişkenleri ilave edildi. Araştırma verileri
anket yöntemi kullanılarak toplanıldı. Örnekleme yöntemi olarak kolayda
örnekleme yöntemi kullanıldı ve 302 anahtar yanıtlayıcıdan veriler elde edildi.
Araştırma hipotezlerini test etmek için bir dizi hiyerarşik regresyon analizi
yapıldı. Giyilebilir teknolojilerin benimsenme niyeti üzerinde performans
beklentisi, sosyal etki, yenilikçilik eğilimi, gizlilik riski ve güven
değişkenlerinin etkili olduğu görülmektedir. Bu değişkenler içerisinde en güçlü
etkiye sahip değişken gizlilik riski değişkeni olarak tespit edildi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | November 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |