Research Article
BibTex RIS Cite

Turizmde Elektronik Pazarlama

Year 2010, , 5 - 22, 01.05.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.66376

Abstract

AMAÇ: Bilgi teknolojilerinde yaşanan inanılmaz hız, işletmeleri değişime zorlamaktadır. Teknolojinin, rekabetin ve tüketicilerin baskısı ile işletmeler, süreçlerini yeniden yapılandırmışlardır. Bu esnada İnternet, önemli bir pazarlama aracı olarak ortaya çıkmıştır. Hem tüketiciler hem de işletmelere yönelik avantajları ile herkes tarafından kabul görerek hızla yayılmaya başlamıştır. İnternet, turizm ürünlerinin dağıtımı ve pazarlaması konusunda önemli değişiklikler yaratmıştır. Bu çalışmanın amacı, İnternet’in pazarlama aracı olarak turizm sektöründeki kullanımı ve yarattığı değişimi ortaya koymaktır.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ

Electronic marketing in tourism sector

Year 2010, , 5 - 22, 01.05.2010
https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.66376

Abstract

OBJECTIVE: The incredible speed of information technology experiences, are forced establishments to change. Establishments with the pressure of technology, competition and consumers have reconstructed their process. In the meantime, the internet has emerged as an important marketing tool. With the advantages for both consumers and businesses, it recognized by everyone has begun to spread quickly. Internet has created major changes on distribution and marketing of tourism services. The aim of this study is revealed the change and usage of the internet in the tourism sector as a marketing tool.METHODS: RESULTS: CONCLUSION

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Other ID JA64EJ66CG
Journal Section Research Article
Authors

Nuray Selma Özdipçiner This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010

Cite

APA Özdipçiner, N. S. (2010). Turizmde Elektronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları Ve Yönetimi Dergisi, 1(1), 5-22. https://doi.org/10.5505/iuyd.2010.66376