Bu araştırmanın temel amacı, banka müşterilerinin İnternet bankacılığını
benimsemelerinde etkili olan faktörleri incelemek ve elde edilen bulgulara
dayanarak genel bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma modeli, Teknoloji
Kabul Modeli (TAM) temel alınarak geliştirilmiş ve sosyal etki, algılanan
güvenilirlik ile web site özellikleri değişkenleri modele eklenmiştir. Araştırma
sonuçları, araştırılan örneklemde algılanan risk ile sosyal etki değişkenlerinin
İnternet bankacılığının benimsenmesi üzerinde önemli bir etkiye sahip
olmadığını gösterirken algılanan kullanışlılık, algılanan kullanım kolaylığı ve
web site özellikleri değişkenlerinin etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu
göstermektedir.
This study is aimed at investigating the factors influencing the internet banking
adoption and based on the findings is to make an overall evaluation. The
research constructs were developed based on the Technology Acceptance Model
(TAM) and incorporated social influence, perceived credibility and web site
features variables. The finding of the study indicated that perceived usefulness,
perceived ease of use and web site features were statistically significant
associated with the intention to adopt internet banking. However perceived
credibility and social influence were found insignificant in this study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Other ID | JA89EB86ZC |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 |