AMAÇ: Bu araştırmanın amacı; markanın İnternet sitesine ilişkin güvenlik algısı ileİnternet ortamında markaya ilişkin elde edilen bilginin kalitesinin, İnternetortamında markaya duyulan güven üzerindeki doğrudan etkilerini ve markaimajı üzerinde İnternet ortamında markaya duyulan güvenin doğrudan etkisiniaynı araştırma modeli kapsamında incelemektir. Bu amaç doğrultusundaaraştırma, kitapyurdu.com markası üzerinden ve İnternet ortamında en sık kitapsatın alımında bulunduğu düşünülen Türkiye’deki üniversitelerde görev yapanaraştırma görevlileri kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarınagöre; markanın İnternet sitesine ilişkin güvenlik algısı ile İnternet ortamındamarkaya ilişkin elde edilen bilginin kalitesinin, İnternet ortamında markayagüven üzerinde pozitif yönde anlamlı etkiye sahip olduğu ve İnternet ortamındamarkaya güvenin marka imajı üzerinde pozitif yönde anlamlı etkiye sahipolduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sadece İnternet ortamından hizmet verenkitapyurdu.com markası üzerinden gerçekleştirilmiş olan bu araştırmaneticesinde online satın alma sıklığına bağlı olarak; marka imajının, İnternetortamında markaya güvenin, markanın İnternet sitesine ilişkin güvenlik algısınınve İnternet ortamında markaya ilişkin elde edilen bilginin kalitesinin istatistikselolarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.YÖNTEMLER: BULGULAR: SONUÇ
OBJECTIVE: The purpose of this study is to examine the direct impact of the perceivedsecurity about the website of a brand and the quality of the information obtainedonline about that brand on perceived online brand trust and the direct impact ofperceived online brand trust on brand image within the same research model.The study was conducted on the brand kitapyurdu.com and research assistantsat Turkish universities, who are assumed to be the most frequent online bookbuyers in Turkey. According to the research results, the perceived security of thewebsite of the brand and the quality of the online information about the brandhad a positive significant effect on online brand trust and online brand trust hada positive significant effect on online brand image. The study also found that,with respect to the brand kitapyurdu.com, online brand image, online brandtrust, the perceived security of the website of the brand and the quality of theonline information about the brand varied significantly depending on thefrequency of online purchasing.METHODS: RESULTS: CONCLUSION
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Other ID | JA58AK83UD |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 |