Technologies such as the internet of things, big data analytics, blockchain and artificial intelligence have changed the way businesses work. Among all technologies, AI has enormous marketing transformation potential. Practitioners around the world are trying to find the most suitable AI solutions for their marketing functions. AI marketing uses AI-related technologies that help target consumers collect, analyze, and further interpret data and make programmed decisions considering trends in the economy that may influence their marketing strategy. This article attempts to provide an overview of the processes and relationships between AI and marketing.
Son yıllarda ortaya konmuş olan nesnelerin interneti, büyük veri analitiği, blok zinciri ve yapay zekâ gibi teknolojiler, işletmelerin çalışma biçimlerini değiştirmiştir. Tüm teknolojiler arasında yapay zeka muazzam bir pazarlama dönüşümü potansiyeline sahiptir. Dünya çapındaki uygulayıcılar, pazarlama işlevleri için en uygun yapay zeka çözümlerini bulmaya çalışımaktadırlar. Yapay zekâ pazarlaması, hedef tüketicilerin verilerinin toplamasını, analizini, yorumlanmasını ve bu bilgilere dayanarak, pazarlama stratejilerini etkileyebilecek ekonomideki eğilimleri göz önünde bulundurarak kararlar vermelerine yardımcı olan yapay zekâ ile bağlantılı teknolojileri kullanır. Bu makalede yapay zekâ ve pazarlama arasındaki süreç ve ilişkilere genel bir bakış sunulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 1, 2022 |
Publication Date | June 10, 2022 |
Submission Date | January 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |
Before uploading your article to the system, make sure to use the templates and spelling rules. The referee process will not be started for the works that do not comply with the spelling rules.