Mevcut derleme; Montessori ve Yaşam teması üzerinden kozmik bakış açısı, kozmik eğitim, kozmik eğitim materyalleri ve kozmik eğitim uygulama örneklerine yer verilererek kozmik eğitimi bütüncül olarak ele almayı amaçlamıştır. Montessori kozmik eğitimi sadece bütünün bir parçası olarak değil, devam eden bir değişim süreci olarak görmektedir. Evrendeki her bir varlığın karşılıklı bir ilişkiyle birbirine bağlı olduğunu bu sebeple de her varlığa bir sorumluluk düştüğünü belirtmektedir. Bu sorumluluk bilincini kazandırmaya yönelik hazırlanan kozmik eğitim alanı, geniş ve karmaşık bir alandır. Kozmik eğitim içerisinde gezegendeki bütün canlı formlarla ilişkili olarak kişinin farklı yönleri dikkate alınmaktadır. Dünyanın, kozmosun ve onun içinde insanın rolü, tarihi, medeniyetleri, kültürleri bütünsel bir vizyonunun detaylandırılmasını kapsamaktadır. Kozmik eğitim materyalleri Montessori sınıfının en az dikkat çeken materyalleri olmasının dışında, kozmik eğitim dünyamızı sadece coğrafik olarak değil; içerisinde biyoloji, coğrafya, tarih gibi dünyaya ve insana dair farklı açılardan da görmektedir. Çocuğun yakın çevresini tanımasıyla başlayan çalışmalar, güneş sisteminin keşfine kadar uzanmaktadır. Bu kapsamda kozmik bakış açısı, kozmik eğitim, kozmik eğitim materyalleri ve uygulamaya ilişkin örnek sunularak Montessori kozmik eğitime bütüncül bir bakış açısı sunulmuştur.
Current review article; It aimed to deal with cosmic education holistically by giving cosmic perspective, cosmic education, cosmic education materials and examples of cosmic education application through the theme of Montessori and Life. Montessori considers cosmic education not only as a part of the whole but also as a continuous process of change. She states that everyone in the universe is interconnected by a mutual relationship, therefore everyone has a responsibility to each other. The cosmic education that is prepared to build the awareness of the responsibility is wide and complex. In cosmic education, different aspects of a person are considered by depending on all living forms on the planet that the person interacts with. It includes the elaboration of a holistic vision of the world, the cosmos, and the role of the human being in it, its history, civilizations, cultures. The cosmic education considers that the world does not have only geographical features; it also has different aspects of the world and human beings such as biological, and historical features. However, the cosmic education materials are the least attractive materials of Montessori classrooms. The education plan starts with the child getting to know his/her immediate surroundings and continues to the discovery of the solar system. In this context, a holistic view of Montessori cosmic education is presented by giving examples of the cosmic perspective, cosmic education, cosmic education materials, and its application.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |