Akıllı Kampüs, kullanıcının birincil ihtiyaçlarını desteklemek, daha yüksek beceri kazanmaya zorlamak ve problem çözmeyi motive etmek için karmaşık sistem etkileşimlerinden oluşan kampüs yaşamında teknolojiyi kullanan bir kavram olarak tanımlanabilmektedir. Akıllı kampüsler, eğitim kurumlarının gelişmiş hizmetler, karar verme, kampüs sürdürülebilirliği vb. için akıllı teknolojileri fiziksel altyapıyla birleştirerek, gelişmelerine olanak tanımaktadır. Kampüs ortamındaki öğretme ve öğrenme sürecinde ve diğer hizmetlerde daha iyi deneyimi desteklemek ve geliştirmek için girişimler içerir. Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde, dijital dönüşüm faaliyetlerinin yaygınlaştığı ortamda akıllı kampüs tasarımını etkileyen kriterleri önceliklendirmek ve akıllı kampüs performanslarını karşılaştırmaktır Çalışma kapsamında, sekiz ana kriter, yirmi sekiz alt kriter ve 3 üniversite belirlenmiştir. Verilerin analizinde, Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi (B-AHP) ve Bulanık MAIRCA (B-MAIRCA), Bulanık TOPSIS (B-TOPSIS) ve Bulanık CoCoSo yöntemleri tercih edilerek değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmada önerilen metodoloji ile sektöre ve yazına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Bu çalışma herhangi bir etik kurul izni gerektirmemektedir.
İZÜ BAP-2023-18
İZÜ BAP-2023-18
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Industrial Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | İZÜ BAP-2023-18 |
Publication Date | December 26, 2023 |
Submission Date | September 14, 2023 |
Acceptance Date | October 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.