Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid19 salgını nedeniyle Aralık 2020 tarihi itibariyle yaklaşık olarak bir yıldır insanlar arası sosyal etkileşimler neredeyse durma noktasına gelmiştir. Bireyler salgın nedeniyle fiziksel olarak bir araya gelmekten çekinmektedir. Devletler vatandaşlarını bu salgından korumak için ciddi önlemler almaya devam etmektedir. İçinde bulunduğumuz bu süreçte eğitim-öğretim kurumları olumsuz yönde etkilenmiş ve neredeyse tüm öğretim faaliyetlerini dijital ortama taşımak zorunda kalmıştır. Bu bağlamda, öğretim sürecini yürütenler ders işleyiş yöntemlerini ve ders materyallerini dijital ortamlara uygun hale getirme çabalarına devam etmektedir. Eylül 2020 verilerine göre okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyelerinde 18 milyondan fazla Öğrenci, 1 milyondan fazla öğretmen bulunmaktadır. Yükseköğretim incelendiğinde ise 7.5 milyondan fazla öğrenci ve yaklaşık 175 bin öğretim elemanının bulunduğu tespit edilmektedir. Diğer taraftan özel ve devlete bağlı öğretim kurumları öğrenen ve öğreten gruplar için çok büyük miktarda veri akışına cevap verebilecek öğrenme yönetim sistemi oluşturmaya çalışmaktadır. Bu çalışmada, dünyada en çok tercih edilen 5 öğrenme yönetim sistemi tesit edilerek genel özellileri, kullandığı teknolojiler, donanım ve yazılım gereklilikleri, kullanım kolaylıkları, eklenti destekleri ve öğrenme analizi destekleri yönlerinden karşılaştırılması amaçlanmıştır. Sonuç olarak öğretim kurumlarının seçim yapmalarını kolaylaştıracak, öneri niteliğinde bir tablo oluşturulmuştur.
uzaktan eğitim öğrenme yönetim sistemleri öğrenme yönetim sistemlerinin karşılaştırılması öğrenme yönetim sistemi önerisi
Due the Covid-19 pandemic, which has affected the whole world, social interactions between people have almost come to a halt for about a year as of December 2020. Individuals are abstaining to physically gather together due to the epidemic. Governments continue to take serious measures to protect their citizens from this pandemic. In this process we are in, educational institutions were negatively affected and they had to move almost all educational activities to the digital environment. In this context, those who carry out the teaching process continue their efforts to adapt the teaching methods and course materials to digital environments. According to September 2020 data; There are more than 18 million Students, more than 1 million teachers at pre-school, primary, secondary and high school levels. When higher education is examined, it is determined that there are more than 7.5 million students and approximately 175 thousand lecturers. On the other hand, private and public education institutions are trying to create a learning management system that can respond to huge amount of data flow for learning and teaching groups. In this study, it is aimed to determine the 5 most preferred learning management systems in the world and compare them in terms of general features, technologies used, hardware and software requirements, ease of use, plug-in supports and learning analysis supports. As a result, a suggestion table was created to facilitate the selection of educational institutions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | February 7, 2021 |
Acceptance Date | February 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.