Kent İçi Ulaşım Sistemlerinde Risk Analizi
Year 2020,
Volume: 2 Issue: 1, 20 - 26, 30.04.2020
Hilal Apuhan
,
Yavuz Özdemir
Abstract
İnsanoğlunun artan ihtiyaç ve taleplerini karşılayabilmek adına kent merkezlerine göç her geçen gün ülkemizde ve dünyada artmaya devam etmektedir. Bu talepler ulaşım sistemlerinin zamanla değişmesine sebep olmaktadır. Bu değişim ile beraber insanlar taleplerini karşılamak adına sürekli yer değiştirmekte ve vakitlerinin çoğunu özellikle metropol şehirlerde trafikte geçirmektedir. Toplu taşımanın etkin kılınmadığı kentlerde, hava ve gürültü kirliliği, trafik yoğunluğu, en önemlisi de trafik kazaları sorun olarak öne çıkmaktadır. Ülkemizde de bu sorunlar ele alınarak ulaşımda alternatif olarak görülen yeni sistemler çeşitli risk analizleri yapılarak hızla hizmete sunulmak için harekete geçilmiştir.
References
- Cicek K., Celik M., Application of failure modes and effects analysis to main engine crankcase explosion failure on-board ship, Safety Science (51), 6–10, 2013
- Cirit, F. (2014), Sürdürülebilir Kentiçi Ulaşım Politikaları ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Karşılaştırılması, Uzmanlık Tezi, T.C. Kalkınma Bakanlığı.
- Cook, P., Chalk, W., Crompton, D., Greene, D., Herron, R., Webb, M. (1999). Archigram. Princeton Architectural Press, New York.
- Dabari, I.J. & Saidin, S.Z. (2015). Determinants influencing the implementation of enterprise risk management in the Nigerian banking sector. International Journal of Asian Social Science, 5(12), 740-754.
Mathew T. V. Ve Rao, K. V. K. Chapter 9. Model Split, Introduction To Transportation Engineering, National Programme On Technology Enhanced Learning, 2006.
- Rietveld, P. Ve Stough, R. (2004). Kurumlar, Düzenlemeler Ve Sürdürülebilir Ulaştırma: Uluslar Arası Bir Bakış . Ulaşım İncelemeleri , 24 (6), 707 719. Https://Doi.Org/10.1080/0144164042000292489
- Unısdr (The United Nations Office For Disaeaster Risk Reduction) (2011), “Strategic Framework 2025” Work Programme 2012-2015 With Addendum On Budget Requirements For 2012-2013, Geneva, October 2011
- Unısdr (The United Nations Office For Disaeaster Risk Reduction) (2011), “Strategic Framework 2025” Work Programme 2012-2015 With Addendum On Budget Requirements For 2012-2013, Geneva, October 2011
Year 2020,
Volume: 2 Issue: 1, 20 - 26, 30.04.2020
Hilal Apuhan
,
Yavuz Özdemir
References
- Cicek K., Celik M., Application of failure modes and effects analysis to main engine crankcase explosion failure on-board ship, Safety Science (51), 6–10, 2013
- Cirit, F. (2014), Sürdürülebilir Kentiçi Ulaşım Politikaları ve Toplu Taşıma Sistemlerinin Karşılaştırılması, Uzmanlık Tezi, T.C. Kalkınma Bakanlığı.
- Cook, P., Chalk, W., Crompton, D., Greene, D., Herron, R., Webb, M. (1999). Archigram. Princeton Architectural Press, New York.
- Dabari, I.J. & Saidin, S.Z. (2015). Determinants influencing the implementation of enterprise risk management in the Nigerian banking sector. International Journal of Asian Social Science, 5(12), 740-754.
Mathew T. V. Ve Rao, K. V. K. Chapter 9. Model Split, Introduction To Transportation Engineering, National Programme On Technology Enhanced Learning, 2006.
- Rietveld, P. Ve Stough, R. (2004). Kurumlar, Düzenlemeler Ve Sürdürülebilir Ulaştırma: Uluslar Arası Bir Bakış . Ulaşım İncelemeleri , 24 (6), 707 719. Https://Doi.Org/10.1080/0144164042000292489
- Unısdr (The United Nations Office For Disaeaster Risk Reduction) (2011), “Strategic Framework 2025” Work Programme 2012-2015 With Addendum On Budget Requirements For 2012-2013, Geneva, October 2011
- Unısdr (The United Nations Office For Disaeaster Risk Reduction) (2011), “Strategic Framework 2025” Work Programme 2012-2015 With Addendum On Budget Requirements For 2012-2013, Geneva, October 2011