Çalışmanın amacı ortaokul ve lise okul
yöneticilerinin kodlama eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Bu
araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Bağcılar İlçe Milli Eğitim
Müdürlüğüne bağlı bulunan 11 ortaokul ve 10 lise devlet kurumlarında olmak
üzere toplam 21 okulda görev yapan 30 okul yönetici oluşturmaktadır. Bu 30 okul
yöneticisinin 11’i okul müdürü, 19’u okul müdür yardımcısı olarak görev
yapmaktadır. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri
toplama aracı olarak hazırlanan görüşme formu ölçme ve değerlendirme
bölümünden iki uzman akademisyen, eğitim bilimleri anabilim dalından bir uzman
akademisyen ve dil bilim uzmanı tarafından incelenerek, gerekli düzeltmeler
yapılmıştır. Hazırlanan 18
maddelik görüşme formu ile beş okul yöneticisi ile pilot çalışma yapılmış ve bu
yapılan pilot çalışma sonucunda 9 maddeye indirilerek bu görüşme formunun son
hali ile araştırmaya devam edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen bulgular durum
çalışması deseni kullanılarak oluşturulmuş ve yöneticilerin kodlama eğitimine
yönelik görüşleri betimlenerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Yöneticilerin
kodlama eğitimine yönelik yüzeysel bilgilerinin olduğu, erken yaşlardan
itibaren ileri kademelere doğru kodlama eğitiminin sistematik olarak verilmesi
gerektiğini düşündükleri ortaya koyulmuş ve elde edilen bulgulara göre sonuç ve
önerilerde sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |