Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim öğretmeni görüşlerine göre yönetsel bağlamda okul öncesi eğitimdeki sorunların belirlenmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yöntemini esas alan, olgubilim (fenomenoloji) araştırmasıdır. Bu araştırmanın çalışma grubunda, Ankara il merkezindeki ilçelerde yer alan ilkokul, ortaokul, lise ve anaokullarında görevli 56 okul öncesi eğitim öğretmeni örneklemi oluşturmaktadır. Veriler, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Mart ayı içerisinde toplanmıştır. Görüşme tekniği kullanılarak verilere ulaşılmış bu araştırmada verilerin çözümlenmesinde içerik analizi ve betimsel analiz tekniği kullanılmış, bulgular uygun görülen ve gerekli olan yerlerde nicelleştirilerek (sayı kullanılarak) sunulmuştur. Okul öncesi eğitim kurumlarında birtakım yönetsel sorunların olduğu ifade edilebilir. Bunlar arasında; okullarda okul öncesi öğretmenleri arasında bir iletişim ve rekabet sorunu bulunması, öğretmenlere olması gerekenden daha fazla sorumluluk verilmesi, birtakım materyallerin eksik olması, yönetimin geleneksel yönetim anlayışıyla hareket etmesi ve sınıf mevcutlarının kalabalık olması, öğretmen isteğinin veli isteği söz konusu olduğunda göz ardı edilmesi sayılabilir. Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetsel birtakım sorunların üstesinden gelebilmek ve etkin okul yönetimini sağlamak adına yöneticilerin okul öncesi eğitimi mezunu olmaları veya bu konuda yeterli bir hizmet öncesi ve içi eğitim almaları sağlanabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | March 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 3 |