Bir toplumda çocuğa verilen değer ve çocuğun nasıl yetiştirileceği meselesi, o toplumun yapısı ve kültüründen bağımsız olarak ele alınamaz. Her toplum kendi değerlerine göre ideal bir çocuk yetiştirmek ister. Bu makalede Dünya Değerleri Araştırması’na konu olan değerler temelinde şu soruya bir cevap aranmaktadır: Müslüman ülkelerde ve Türkiye’de ideal çocuk özellikleri konusunda nasıl bir tutum gözlemlenmektedir? Söz konusu ülkelerde yaş grupları veya kuşak farkı değer tercihlerini nasıl etkilemektedir? Bu sorulara bir cevap vermek üzere Dünya Değerler Araştırması’nda üç kademeli bir analiz yapılacaktır. İlk kademede dünyadaki genel eğilimler tespit edilecek, ikinci kademede Müslümanlar toplumların değer tercihleri belirlenecek, üçüncü kademede ise Türkiye’de durumun ne olduğu tespit edilecektir. Aralarında farklılıklar olup olmadığı karşılaştırma yapılarak belirlenecektir. Son olarak söz konusu ülke grupları içinde yaş ve kuşak etkeninin hangi oranda etkili olduğu saptanacaktır.
Değerler Yetiştirme Değerleri Kuşak Farkları Türkiye Müslüman Ülkeler Dünya Değerler Araştırması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 16 |