Mevcut çalışma, lisans düzeyinde örgün eğitim veren devlet üniversitelerindeki havacılık yönetimi bölümünü tercih eden öğrencilerin tercih eğilimlerinin ölçülmesi ve öğrencilerin bölüm dışındaki ilgi duydukları mesleklerin analiz edilmesini hedeflemektedir. Literatürde havacılık yönetimi bölümünü tercih eden öğrencilerin tercih eğilimlerine yönelik yeterli düzeyde çalışma olmaması mevcut çalışmanın motivasyonudur. Çalışmada veri kaynağı olarak Yükseköğretim Program Atlası kullanılmıştır. Çalışmada toplamda 18693 tercih verisi işlenmiştir. Tüm veriler bazında yapılan tercihlerin %37,24 oranında havacılık yönetimine odaklandığı anlaşılmıştır. Tekil veriler bazında ise fakülte ve yüksekokullarda 2 ayrı bloğun oluştuğu gözlemlenmiştir. Yüksek YKS taban puanı olan 1. Blokta havacılık yönetiminin tercih oranları %20 bandındayken; düşük YKS taban puanı olan 2. Blokta tercih oranları %40 bandındadır. Yüksek taban puanlar ile tercih edilen bölümlerde öğrencilerin daha çok YKS puanını baz aldıkları öne sürülebilir; çünkü bu öğrenciler düşük puanlı havacılık yönetimi bölümünü tercih etmek yerine sınıf öğretmenliği ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık gibi bölümleri tercih etmişlerdir. Analiz sonucunda öğrencilerin bölüm dışındaki ilgi duydukları bölümlerin başını, %8,74’lük oranla sınıf öğretmenliği, %5,13’lük oranla rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve%4,13’lük oranla yönetim ve yönetim bilişim sistemleri bölümleri olduğu sonucuna varılmıştır. Bu bölümleri; psikoloji (%3,34), sağlık yönetimi (%3,34) ve sosyal hizmet (%2,44) gibi bölümler takip etmektedir. Çalışmada; havacılık yönetimi bölümünün güncel bir tahlili yapılmış, öğrencilerin tercihlerdeki tercih eğilim düzeyini fakülte ve yüksekokul bloklarında analiz edilerek öğrencilerin eğilimli oldukları meslekler ortaya çıkarılmıştır.
Sivil Havacılık Havacılık Yönetimi Tercih Eğilimi Meslek Seçimi Sivil Havacılık, Havacılık Yönetimi, Tercih Eğilimi, Meslek Seçimi
The present study aims to measure the career choice trends of students who prefer the aviation management department in state universities that provide formal education at the undergraduate level and to analyze the professions that students are interested in out of aviation management program. The lack of sufficient studies on the student’s career choice trends who prefer the aviation management department in the literature is the motivation of the current study. The Atlas of Higher Education Programs (YOK ATLAS) was used as a source of data. A total of 18693 preference data were processed in the study.As a result of the analysis, it can be assumed that 37.24% of choice on the basis of all data are focused on aviation management. On the basis of individual data, it was observed that 2 separate blocks were formed in faculties and colleges. While the preference rates of aviation management in the 1st Block, which has a high YKS base score, are in the 20% band; In the 2nd Block, which has a low YKS base score, preference rates are in the 40% band. It can be argued that students in departments preferred with high base scores mostly rely on their YKS score; because these students preferred departments such as classroom teaching and guidance and psychological counseling instead of choosing the department of aviation management with a low score. As a result of the analysis, it was concluded that the main departments that students were interested in out of aviation management were classroom teaching with 8.74%, guidance and psychological counseling with 5.13%, and management and management information systems with 4.13%. These programs are followed by programs such as psychology (3.34%), health management (3.34%) and social work (2.44%). In the study; a current analysis of the aviation management department has been made, the students' carreer choice trends have been analyzed in the faculties and college blocks, and the professions that the students are inclined towards are revealed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2021 |
Acceptance Date | July 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |