Qantas Havayolları’nın Doğu Asya’da artan hava ulaştırma talebini karşılamak ve rakiplerinden ayrışmak için geliştirdiği etkili kurumsal stratejiler, son yıllarda yakaladığı başarısının sırrını oluşturmaktadır. Bu çalışmada Qantas’ın kuruluşundan günümüze tarihi ele alınmış, emniyet başarısının arkasında yatan nedenlere yer verilmiş, finansal verilerle kurumsal stratejilerinin başarısı resmedilmiştir. PESTEL analizi ile Qantas Havayolları’nın dış çevre analizi yapılarak hizmet ettiği pazarda stratejik pozisyonu belirlenmiş ve analiz içerisinde bulunan unsurlar çerçevesinde geliştirilen performans stratejileri gösterilmeye çalışılmıştır. Elde edilen değerlendirmeler sonrasında Qantas, Avusturalya yerel pazarının çoğunluğunu elinde tutmak, rakiplerinden, sunduğu ürünlerle farklılaşmak, uluslararası pazarda riski en aza indirerek birçok ağa ulaşmak vb. amaçlarla gerçekleştirdiği coğrafi yayılmanın, ürün çeşitlendirmenin, stratejik ortaklıkların ve kullanmış olduğu teknolojinin şirketin başarısını şekillendirdiği görülmüştür. Havayolu sektöründe örgütler, Qantas’a benzer şekilde çeşitli iş birimleri altında farklı stratejilerle rekabetçi üstünlük elde edilmeye çalışmakta olup başarısız olabilmektedirler. Öte yandan Qantas’ın uygulamış olduğu etkili stratejilerle pazarda sürdürülebilirliği sağladığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2020 |
Submission Date | June 30, 2020 |
Acceptance Date | August 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |