Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of Problems in The Fine Arts Highschool Music Education from The Teachers’ point of View

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, 114 - 135, 01.09.2014

Abstract

The problems such as Fine Arts Highschool (FAH) music education not reaching the desired level and quality and music teachers facing various difficulties and problems have been witnessed. With this goal in mind, it has been determined that by identifying the difficulties, views and opinions of the music teachers could be heard. Throughout the research, "qualitative research model" was used, also as a method of research "interview" and to collect research data "the interview form" was used. The research covers all of institutions in which FAH music teachers serve in Turkey, in the 2012-2013 academic year. With this goal in mind, the survey was conducted on 20 music teachers who are working in the different provinces. The data obtained from the survey has shown that, music teachers do not have the required skills and they are not well educated. Various problems have been identified such as inadequate class time, poorly implemented curriculum, insufficient textbooks, teachers having no information about new teaching approaches and thus not being able to use the new information properly.

References

  • Başaran, İ. E. (2000), Eğitim Yönetimi: Nitelikli Okul, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Ekiz, D. (2003), Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Etike, S. (1995), Sanat Eğitimi Yazıları, Yüksel Matbaası, Ankara.
  • Gökbudak, Z. S. (2013), Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar, (Ed: Sibel Karakelle). Piyano Eğitiminde Öğretim Eserleri ve Basamakları, Pegem Akademi, Ankara, 1-42.
  • Kılıç, I. ve Yazıcı, T. (2012), “Study of Job Satisfaction and Professional Exhaustion of Music Teachers in Fine Arts and Sport High Schools in Terms of Some Variables”. e-Journal of New World Sciences Academy, 7 (2), 182-198.
  • MEB. (2006), AGSL Yönetmeliği, Resmi Gazete, 26378.
  • MEB. (2008), Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı (12. Sınıf), Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • Meydan Larousse (1972), Meydan Gazetecilik ve Yayıncılık, Cilt 10, İstanbul.
  • Munch, C. (2008), Ben Bir Orkestra Şefiyim, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Okan, H. (2009), Piyano Eğitiminde Yansıtıcı Düşünmenin Kullanımı ve Etkililiği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Öz, Ç. (1999). AGSL’den GÜGEF Müzik Eğitimi Bölümüne Gelen Öğrencilerin Piyano Dersindeki Başarılarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Öztürk, A. (2003), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesindeki Öğrencilerin Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Say, A. (1994), Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Sevgi, A. (2003), “Nasıl Bir Müzik Öğretmeni?”, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya, 30-31 Ekim 2003, s. 65-68.
  • Sönmez, V. (2005), Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sun, M. (1969), Türkiye’nin Kültür-Müzik-Tiyatro Sorunları, Kültür Yayınları, Ankara.
  • Tarman, S. (2006), Müzik Eğitiminin Temelleri, Sözkesen Matbaası, Ankara.
  • Türkoğlu, A. (1983), Fransa, İsveç ve Romanya eğitim sistemleri: “Karşılaştırmalı bir araştırma”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Uçan, A. (1995), “AGSL Müzik Bölümleri Modelinin Yapısı, Niteliği, Kapsamı ve Dayandığı Temeller”, AGSL Müzik Bölümleri Semineri Bildirisi, Uludağ Üniversitesi Yayınları, 1061
  • Uçan, A. (1997), Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar, 2. Baskı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (2005), İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, 3. Baskı, Evrensel Müzikevi, Ankara. Yazıcı, T. (2012), İlköğretim Müzik Dersinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunların, Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Trabzon İli Örneği). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (1), 185-200.
  • Yazıcı, T. (02-04 Ekim 2013). Felsefi temelli müzik eğitiminin gerekliği (Bildiri). Uluslararası Öğretmen Eğitiminde Öğrenmeye Yeni Bakış Açıları-IPALTE’13 Kongresi, Diyarbakır.
  • Yıldırım, Ş. (1998). Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müzik Alan Derslerindeki Başarıları İle Genel Bilgi alanı Derslerindeki Başarılarının İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.

Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, 114 - 135, 01.09.2014

Abstract

Güzel Sanatlar Lisesi (GSL) müzik dersi öğretim programının istenilen düzeyde gerçekleşmediği ve bu uygulamalar sırasında, müzik öğretmenlerinin çeşitli zorluk ve sorunlarla yüz yüze geldiği düşünülmüştür. Bu amaçla, yaşanan sıkıntıların tespit edilerek, GSL müzik öğretmenlerinin görüş ve düşüncelerine ulaşılması hedeflenmiştir. Araştırma boyunca nitel araştırma modeli kullanılırken, araştırma yöntemi olarak görüşme, araştırmada veri toplama aracı olarak da görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim/öğretim yılı Türkiye genelinde, GSL müzik öğretmenlerinin görev yaptığı tüm kurumları kapsamaktadır. Bu amaçla, farklı illerde görev yapmakta olan 20 müzik öğretmenine görüşme anketi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, müzik öğretmenlerinin müzik öğretim programı uygulama düzeyine büyük ölçüde ulaşamadıklarını göstermiştir. Ders saatlerinin yetersiz olması, ders müfredat programının tam olarak uygulanamaması, ders kitaplarının eğitim/öğretim açısından yetersiz olması, öğretmenlerin yeni öğretim yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmamaları ve dolayısıyla derslerde kullanamamaları gibi çeşitli sorunların varlığı tespit edilmiştir.

References

  • Başaran, İ. E. (2000), Eğitim Yönetimi: Nitelikli Okul, Feryal Matbaası, Ankara.
  • Ekiz, D. (2003), Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Etike, S. (1995), Sanat Eğitimi Yazıları, Yüksel Matbaası, Ankara.
  • Gökbudak, Z. S. (2013), Piyano Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar, (Ed: Sibel Karakelle). Piyano Eğitiminde Öğretim Eserleri ve Basamakları, Pegem Akademi, Ankara, 1-42.
  • Kılıç, I. ve Yazıcı, T. (2012), “Study of Job Satisfaction and Professional Exhaustion of Music Teachers in Fine Arts and Sport High Schools in Terms of Some Variables”. e-Journal of New World Sciences Academy, 7 (2), 182-198.
  • MEB. (2006), AGSL Yönetmeliği, Resmi Gazete, 26378.
  • MEB. (2008), Bireysel Ses Eğitimi Dersi Öğretim Programı (12. Sınıf), Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • Meydan Larousse (1972), Meydan Gazetecilik ve Yayıncılık, Cilt 10, İstanbul.
  • Munch, C. (2008), Ben Bir Orkestra Şefiyim, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Okan, H. (2009), Piyano Eğitiminde Yansıtıcı Düşünmenin Kullanımı ve Etkililiği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Öz, Ç. (1999). AGSL’den GÜGEF Müzik Eğitimi Bölümüne Gelen Öğrencilerin Piyano Dersindeki Başarılarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Öztürk, A. (2003), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesindeki Öğrencilerin Eğitim Programlarını Değerlendirmeleri ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Say, A. (1994), Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Sevgi, A. (2003), “Nasıl Bir Müzik Öğretmeni?”, Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya, 30-31 Ekim 2003, s. 65-68.
  • Sönmez, V. (2005), Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Sun, M. (1969), Türkiye’nin Kültür-Müzik-Tiyatro Sorunları, Kültür Yayınları, Ankara.
  • Tarman, S. (2006), Müzik Eğitiminin Temelleri, Sözkesen Matbaası, Ankara.
  • Türkoğlu, A. (1983), Fransa, İsveç ve Romanya eğitim sistemleri: “Karşılaştırmalı bir araştırma”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara.
  • Uçan, A. (1995), “AGSL Müzik Bölümleri Modelinin Yapısı, Niteliği, Kapsamı ve Dayandığı Temeller”, AGSL Müzik Bölümleri Semineri Bildirisi, Uludağ Üniversitesi Yayınları, 1061
  • Uçan, A. (1997), Müzik Eğitimi: Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar, 2. Baskı, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (2005), İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi, 3. Baskı, Evrensel Müzikevi, Ankara. Yazıcı, T. (2012), İlköğretim Müzik Dersinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunların, Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Trabzon İli Örneği). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21 (1), 185-200.
  • Yazıcı, T. (02-04 Ekim 2013). Felsefi temelli müzik eğitiminin gerekliği (Bildiri). Uluslararası Öğretmen Eğitiminde Öğrenmeye Yeni Bakış Açıları-IPALTE’13 Kongresi, Diyarbakır.
  • Yıldırım, Ş. (1998). Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Müzik Alan Derslerindeki Başarıları İle Genel Bilgi alanı Derslerindeki Başarılarının İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Şefika İZGİ Topalak

Tarkan Yazıcı This is me

Publication Date September 1, 2014
Submission Date June 28, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Topalak, Ş. İ., & Yazıcı, T. (2014). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Computer and Education Research, 2(3), 114-135.

download13894               13896   13897 14842      


Creative Commons License


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


Dear Authors;

We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be sensitive on this issue. 


Best regards...