Bu araştırma, dijital temas alışkanlıklarının bireylerin benlik algıları üzerindeki etkilerini yaş ve eğitim düzeyine göre incelemeyi amaçlamaktadır. Nicel ve nitel verilerle desteklenen çalışma, 2115 kişilik geniş bir örneklem üzerinden gerçekleştirilmiştir. Bulgular, genç yaş grupları ve özellikle lise ile üniversite düzeyindeki katılımcıların sosyal medya kullanımının daha yoğun olduğunu ve bu yoğunluğun, özgüven eksikliği ve yetersizlik hisleri gibi olumsuz benlik algısı değişimlerini artırdığını göstermektedir. Kadın katılımcıların sosyal medya platformlarında daha fazla vakit geçirmesi, onların bu platformlardan kaynaklanan etkileri daha fazla deneyimlemelerine yol açmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, dijital temas alışkanlıkları bireylerin sadece benlik algısını değil, aynı zamanda sosyal ilişkiler ve öznel iyi oluşları üzerinde de belirgin etkilere sahiptir. Dijital platformlarda geçirilen sürenin artması, sosyal izolasyon, içe kapanma ve anksiyete gibi olumsuz etkileri güçlendirmektedir. Bu bulgular, dijital platformların bilinçli kullanımının bireylerin psikolojik sağlığını desteklemedeki önemini vurgulamakta olup, sağlıklı dijital medya stratejilerinin geliştirilmesini gerekli kılmaktadır.
This study analyzes the impact of digital contact habits on individuals' self-perception, social relationships, and subjective well-being based on age and educational level. Findings obtained from a large sample indicate that, particularly among high school and university students, the intensity of digital media use increases negative shifts in self-perception, such as lack of self-confidence and feelings of inadequacy. Female participants were found to spend more time on social media platforms, leading them to experience the effects stemming from these platforms to a greater extent. The study's findings reveal that increased time spent on digital platforms reinforces negative outcomes such as social isolation, withdrawal, and anxiety. It has been concluded that managing digital media use consciously and in a controlled manner is essential in protecting and supporting individuals' psychological well-being. These results highlight the necessity of developing healthy digital media strategies.
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 30.03.2025-280662
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | February 26, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | November 10, 2024 |
Acceptance Date | February 22, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 13 Issue: 25 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...