This study examines Andreea S. Calude’s book *The Linguistics of Social media: An Introduction. The book explores the use of language on social media platforms within both theoretical and applied frameworks, discussing fundamental linguistic concepts in the context of social media. Comprising ten chapters, each section explains a specific linguistic theory and provides relevant examples from social media platforms. The study introduces subfields of linguistics (phonology, morphology, grammar, semantics, pragmatics, discourse analysis) while analyzing how language functions in social media environments. Topics such as users' language choices, identity construction, audience design, discourse styles, and multilingualism are examined in detail. This study provides a comprehensive evaluation of the book’s content and the subjects it addresses, offering a critical perspective on its contributions to the field of social media linguistics.
Bu çalışma, Andreea S. Calude’un The Linguistics of Social Media: An Introduction adlı kitabını incelemektedir. Kitap, sosyal medya platformlarında dilin kullanımını teorik ve uygulamalı çerçevede ele alarak, dilbilimin temel kavramlarını sosyal medya bağlamında tartışmaktadır. On bölümden oluşan kitap, her bölümde belirli bir dilbilim teorisini açıklamakta ve ilgili sosyal medya platformlarından örnekler sunmaktadır. Çalışma, dilbilim disiplininin alt alanlarını (fonoloji, morfoloji, dilbilgisi, anlambilim, edimbilim, söylem analizi) tanıtırken, dilin sosyal medya ortamında nasıl işlev gördüğünü ele almaktadır. Kullanıcıların dil seçimleri, kimlik inşası, hedef kitle tasarımı, söylem biçimleri ve çokdillilik gibi konular detaylandırılarak analiz edilmektedir. Çalışma, kitabın içeriğini ve ele aldığı konuları kapsamlı bir şekilde değerlendirerek, sosyal medya dilbilimi alanına katkılarını eleştirel bir bakış açısıyla sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2025 |
Submission Date | February 16, 2025 |
Acceptance Date | March 18, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |