Bu çalışmanın amacı, hizmet sektörü çalışanlarının bireysel yaratıcılıklarının öğrenen organizasyon boyutları olan kişisel ustalık, zihni modeller, paylaşılan vizyon, sistem düşüncesi ve takım halinde öğrenme üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu amaç kapsamında, Karabük’te 18-31 yaş aralığının en yoğun olduğu bölgedeki 138 hizmet sektörü çalışanından anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Hipotezleri test etmek amacıyla regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bireysel yaratıcılığın öğrenen organizasyon boyutları olan kişisel ustalık, zihni modeller, paylaşılan vizyon, sistem düşüncesi ve takım halinde öğrenme ile anlamlı bir ilişkisi olduğu bulunmuştur. Bu sonuçtan hareketle bireylerin yaratıcılığını ortaya çıkarmaya yönelik uygulamaların öğrenen organizasyonların sürekliliği için oldukça gerekli olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |