Research Article
BibTex RIS Cite

Mobilya Sektöründe Hedef Pazar Belirleme: Gürcistan’da Bir Araştırma

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 60 - 87, 30.06.2024
https://doi.org/10.7596/jebm.30062024.003

Abstract

Türkiye’de belirli kümeler halinde üretim yapan mobilya sektörüne ait yeni pazarların keşfedilmesi amaçlanmıştır. Türkiye’nin sınır komşusu olan ve kültürel yakınlığı bulunan Gürcistan üzerine yapılan bu araştırmada; Mobilya sektörün gelişimi, mevcut durumu, ihracat rakamlarıyla Gürcistan’a ait demografik bilgiler, ekonomik gelişmeler, makro ve mikro ithalat bilgileri yer almaktadır. Çalışmanın analiz ve yöntem kısmında; SWOT analizi kullanışmış daha önce mobilya sektörü ve Gürcistan özelinde yapılan SWOT analizleri incelenmiştir. Yapılan SWOT analizleri ve literatür taraması neticesinde yeni bir SWOT analizi yapılmış ve literatüre kaynak teşkil edecek güncel SWOT analizi ortaya çıkartılmıştır. Türkiye’deki mobilya üretimi yapan firmalara tavsiye ve önerilerin yanı sıra pazar hakkında meydana gelebilecek olumsuzluklar ve tehditler hakkında bilgi verilmiştir.

References

  • Ali Faik Demir, Türk Dış Politikası Perspektifinden Güney Kafkasya, İstanbul, Bağlam Yay, 2003, s.62.
  • De Blij, HJ, Muller, PO ve Nijman, J. (1997). Coğrafya: Bölgeler, bölgeler ve kavramlar.
  • Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu, (2022). Gürcistan Bilgi Notu. Ekim 2022. https://www.deik.org.tr/uploads/gurcistan-bilgi-notu-agustos-22.pdf Erişim Tarihi: 20.03.2024
  • Doğan, D, (2012), Türkiye Mobilya Ürünleri Meclisi Sektör Raporu.2012.Türkiye
  • Dülgeroğlu, K. (2011). Mobilya seçiminde tüketici tercihlerinin belirlenmesi (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Dyson, RG (2004). Warwick Üniversitesi'nde stratejik gelişim ve SWOT analizi. Avrupa Yöneylem Araştırması Dergisi, 152(3), 631-640.
  • Ekin, M., Yeniocak, M., Çolak, M. ve Güngör, M. (2013). Mobilya Üretimi Yapan İşletmelerde Üretim Planlaması Üzerine Araştırma. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Kastamonu.
  • Güleç, E. (2016). Türkiye Mobilya Sektörünün Uluslararası Rekabet Gücünün İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı, İstanbul.
  • https://cbw.ge/business/furniture-production-increased-in-georgia-sector-cites-several-reasons Erişim Tarihi: 21.04.2024.
  • İnal, M. E. Ve Toksarı M. (2006). Mobilyacılık Sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu Sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 4. Zonguldak.
  • İTO, (2023). İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası, İnegöl Ekonomi Raporu, 2023.
  • Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (2012), Sektör Raporları, Gürcistan Mobilya Sektörü Raporu.
  • Madsen, D.Ø. (2016). SWOT analizi: Bir yönetim moda perspektifi. Uluslararası İşletme Araştırmaları Dergisi, 16(1), 39-56.
  • Orta Anadolu Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçılar Birliği, 2020. Mobilya Sektör Raporu, Türkiye’deki ve Dünya’daki en büyük mobilya üreticisi firmalar, https://www.omko.org.tr/uploads/sektor-raporlari/mobilya-sektor-raporu.pdf 2020. Erişim Tarihi: 29.03.2024.
  • Özker, S. (2015). Sektörel Makale: Türkiye’de Mobilya Tasarımı ve Sektörün Durumu İle İlgili Bir Çalışma. Doğuş Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Bölümü. İstanbul.
  • Tabak, B. İ. (2003). Türkiye'nin uluslararası pazar fırsatlarının belirlenmesinde swot analizi uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Trademap, (2024). https://www.trademap.org/Index.aspx internet sayfası Erişim Tarihi: 03.03.2024
  • Türk Dil Kurumu web sayfası https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 21.12.2023
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2021). Mobilya Sektörü Raporu 2021 Alıntılandı. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Gürcistan Pazar Bilgileri, 2024.
  • Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Gürcistan Pazar Bilgileri, 2023.
  • Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Mobilya Sektör Raporu, 2021
  • Türkiye İstatistik Kurumu, https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=dis-ticaret-104&dil=1 Erişim tarihi: 10.12.2023.
  • Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, 2023. Sanayi Kapasite Raporu İstatistikleri, 26.01.2024.
  • Wikipedia (2023). https://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCrcistan#cite_note-co%C4%9F1-9 Erişim Tarihi : 06.12.2023.
  • Yeğin, T. (2020). Stratejik analiz: mobilya sektörü üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim ve Yönetim Dergisi , 4 (7), 100-111.
  • Zirek, M. (2022). Mobilya Sektöründe Mavi Okyanus Stratejisi; Elazığ İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi.

Target Market Identıfıcatıon In The Furnıture Sector: A Study In Georgıa

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 60 - 87, 30.06.2024
https://doi.org/10.7596/jebm.30062024.003

Abstract

It is aimed to explore new markets for the furniture sector in Turkey, which produces in certain clusters. In this research on Georgia, which is Turkey's border neighbor and has cultural affinity; The development of the furniture sector, current situation, demographic information, economic developments, macro and micro import information of Georgia with export figures are included. In the analysis and method section of the study; SWOT analysis has been used and SWOT analyzes on the furniture sector and Georgia have been examined. As a result of the SWOT analysis and literature review, a new SWOT analysis was made and a current SWOT analysis that will constitute a source for the literature was revealed. In addition to the recommendations and suggestions to the furniture manufacturing companies in Turkey, information about the negativities and threats that may occur about the market is given.

References

  • Ali Faik Demir, Türk Dış Politikası Perspektifinden Güney Kafkasya, İstanbul, Bağlam Yay, 2003, s.62.
  • De Blij, HJ, Muller, PO ve Nijman, J. (1997). Coğrafya: Bölgeler, bölgeler ve kavramlar.
  • Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu, (2022). Gürcistan Bilgi Notu. Ekim 2022. https://www.deik.org.tr/uploads/gurcistan-bilgi-notu-agustos-22.pdf Erişim Tarihi: 20.03.2024
  • Doğan, D, (2012), Türkiye Mobilya Ürünleri Meclisi Sektör Raporu.2012.Türkiye
  • Dülgeroğlu, K. (2011). Mobilya seçiminde tüketici tercihlerinin belirlenmesi (Master's thesis, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Dyson, RG (2004). Warwick Üniversitesi'nde stratejik gelişim ve SWOT analizi. Avrupa Yöneylem Araştırması Dergisi, 152(3), 631-640.
  • Ekin, M., Yeniocak, M., Çolak, M. ve Güngör, M. (2013). Mobilya Üretimi Yapan İşletmelerde Üretim Planlaması Üzerine Araştırma. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Kastamonu.
  • Güleç, E. (2016). Türkiye Mobilya Sektörünün Uluslararası Rekabet Gücünün İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı, İstanbul.
  • https://cbw.ge/business/furniture-production-increased-in-georgia-sector-cites-several-reasons Erişim Tarihi: 21.04.2024.
  • İnal, M. E. Ve Toksarı M. (2006). Mobilyacılık Sektöründe Karşılaşılan Pazarlama Sorunları ve Bu Sorunlara Çözüm Üretmeye Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 4. Zonguldak.
  • İTO, (2023). İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası, İnegöl Ekonomi Raporu, 2023.
  • Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (2012), Sektör Raporları, Gürcistan Mobilya Sektörü Raporu.
  • Madsen, D.Ø. (2016). SWOT analizi: Bir yönetim moda perspektifi. Uluslararası İşletme Araştırmaları Dergisi, 16(1), 39-56.
  • Orta Anadolu Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçılar Birliği, 2020. Mobilya Sektör Raporu, Türkiye’deki ve Dünya’daki en büyük mobilya üreticisi firmalar, https://www.omko.org.tr/uploads/sektor-raporlari/mobilya-sektor-raporu.pdf 2020. Erişim Tarihi: 29.03.2024.
  • Özker, S. (2015). Sektörel Makale: Türkiye’de Mobilya Tasarımı ve Sektörün Durumu İle İlgili Bir Çalışma. Doğuş Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık Bölümü. İstanbul.
  • Tabak, B. İ. (2003). Türkiye'nin uluslararası pazar fırsatlarının belirlenmesinde swot analizi uygulaması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1).
  • Trademap, (2024). https://www.trademap.org/Index.aspx internet sayfası Erişim Tarihi: 03.03.2024
  • Türk Dil Kurumu web sayfası https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 21.12.2023
  • Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2021). Mobilya Sektörü Raporu 2021 Alıntılandı. Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Gürcistan Pazar Bilgileri, 2024.
  • Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Gürcistan Pazar Bilgileri, 2023.
  • Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, Mobilya Sektör Raporu, 2021
  • Türkiye İstatistik Kurumu, https://data.tuik.gov.tr/Kategori/GetKategori?p=dis-ticaret-104&dil=1 Erişim tarihi: 10.12.2023.
  • Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, 2023. Sanayi Kapasite Raporu İstatistikleri, 26.01.2024.
  • Wikipedia (2023). https://tr.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCrcistan#cite_note-co%C4%9F1-9 Erişim Tarihi : 06.12.2023.
  • Yeğin, T. (2020). Stratejik analiz: mobilya sektörü üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim ve Yönetim Dergisi , 4 (7), 100-111.
  • Zirek, M. (2022). Mobilya Sektöründe Mavi Okyanus Stratejisi; Elazığ İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects International Marketing
Journal Section Articles
Authors

Erdem Binici

Ali Çağlar Çakmak 0000-0001-9521-7322

Early Pub Date June 30, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 26, 2024
Acceptance Date June 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Binici, E., & Çakmak, A. Ç. (2024). Mobilya Sektöründe Hedef Pazar Belirleme: Gürcistan’da Bir Araştırma. Ekonomi İşletme Ve Yönetim Dergisi, 8(1), 60-87. https://doi.org/10.7596/jebm.30062024.003