Bu çalışmada müzik öğretmeni adaylarının çalgı performanslarına ilişkin özyeterlik algılarını belirlemek ve çeşitli değişkenler bağlamında incelemek amaçlanmaktadır. Çalışma 2021-2022 güz yarıyılında dört üniversitenin müzik eğitimi ana bilim dallarında öğrenim görmekte olan katılımcılarla gerçekleştirilmiştir. Çalışma nicel yöntem içerisinde tarama modeline dayanmaktadır. Elde edilen nicel verilerin analizi sonucunda erkek katılımcıların, kadın katılımcıların ortalamalarına göre daha yüksek özyeterlik algısına sahip oldukları; bireysel çalgısı şan olan katılımcıların ise en yüksek özyeterlik algısı ortalamalarına sahip oldukları belirlenmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, bireysel çalgıları ve günlük çalgı çalışma sürelerinin; çalgı performansı özyeterlik algıları üzerinde anlamlı fark yarattığı sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it is aimed to determine the instrumental performance self-efficacy perceptions of music teacher candidates in the context of various variables. The study was carried out with participants studying in the music education programmes of four universities in the fall semester of 2021-2022. The study is based on the scanning model within the quantitative method. Results of the analysis of the quantitative data obtained that; male participants have higher self-efficacy perception averages than the averages of female participants, the participants who are vocalists have the highest self-efficacy perception averages. As a result it has been determined that; gender, grade levels, individual instruments and daily instrumental practice durations of the music teacher candidates made a statistical significant difference on self-efficacy perceptions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |