Dünyada yaşanan değişim ve gelişimler hiç olmadığı kadar fazla, teknolojinin gelişimi ise hayal gücünün ötesine geçmektedir. Hızlıca dijitalleşen dünya, gerçekliğin yansıtılmış yapay hali olan sanal dünyaya doğru evrilmekte, çeşitli bileşenlerle birlikte kendisinden ayrı ‘’öteki’’ bir dünyanın içerisine girmektedir. İlk olarak bilim kurgu romanlarıyla başlayan sanal evren kavramı daha sonralarında çevrimiçi veya çevrimdışı oyunlarla devam etmekte ve bugün çeşitli uygulamalar ile günlük yaşamda yer almaya başlamaktadır. Kullanıcılarına yer, zaman ve hatta karakter özgürlüğü vadeden Metaverse evreni, fiziksel dünya ile sanal dünyanın sınırlarını daraltmakta ve alternatif bir yaşam sunmaktadır. Yaşamın çoğu alanında konuşulmaya başlanılan Metaverse, eğitim için de büyük bir yeniliği ve hatta yeni ve sanal bir öğrenme ortamını vadetmektedir. Bu çalışmada anlama ve anlatma becerilerinin aktif kullanımıyla birlikte etkin bir iletişim kurmayı hedefleyen dil öğretiminde, yakın gelecekte yeni dünyamız haline gelebilecek Metaverse evreninin yeri ve dil öğretiminin nasıl olabileceğinin alanyazınındaki çalışmalardan hareketle incelenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilere zaman ve mekân özgürlüğü sunan Metaverse, problem çözme, deneyerek öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve kültür öğrenimi alanlarında, öğretmenlere ise materyal hazırlama ve kullanımı konusunda avantajlar sunduğu görülmektedir.
Changes and developments in the world are more than ever, and the development of technology goes beyond imagination. The rapidly digitizing world evolves into the virtual world, which is a reflectived artificial state of reality, and enters into an "other" world with various components separate from itself. The concept of virtual universe, which first started with science fiction novels, later continues with online or offline games, and today it begins to take place in daily life with various applications. The Metaverse universe, which promises its users freedom of place, time and even character, narrows the boundaries of the physical world and the virtual world and offers an alternative life. Metaverse, which has started to be talked about in most areas of life, promises a great innovation for education and even a new and virtual learning environment. In this study, it is aimed to examine the place of the Metaverse universe, which may become our new world in the near future, in language teaching, which aims to establish an effective communication with the active use of comprehension and expression skills, and how language teaching can be based on the studies in the literature. It is seen that Metaverse, which offers students the freedom of time and space, offers advantages in the fields of problem solving, learning by experiment, collaborative learning and culture learning, and to teachers in terms of material preparation and use.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |