Bu çalışmada viyolonsel eğitiminde önemli bir yeri olan etütlerin çalışılmasına yönelik bir model önerisi ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma, viyolonsel repertuvarında önemli bir yeri olan J.L. Duport 21 etüt kitabındaki 7 numaralı etüdün teknik güçlük analizi ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin J.L. Duport 7 numaralı etüdü çalışırken karşılaştıkları zorluklar belirlenmiş, buna yönelik bir model önerisi geliştirilmeye çalışılmıştır. Çalışma betimsel ve deneysel olmak üzere iki aşamalı bir çalışmadır. Betimsel aşamada Duport 7 numaralı etüt, teknik zorluklar bakımından incelenerek betimleyici notasyon analizi yapılmış ve teknik zorlukları aşmaya yönelik alıştırmalar yazılmıştır. Deneysel aşama ise, Pamukkale Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalında eğitim görmekte olan 3. ve 4. sınıf bireysel çalgı dersi alan 2 viyolonsel öğrencisi ile yapılmıştır. Deneysel aşamada, yazılan alıştırmalar deney grubu üzerinde denenmiş, deney ve kontrol grubu açısından gözlemlenmiştir. Çalışma sonunda deneye katılan katılımcılar arasında deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin yanlarında bir eğitmen olmadığı zamanlarda geliştirilen bu model önerisini kullanıp kendi çalıştıkları etüt ya da eserdeki zorlukları aşmak için alıştırmalar yazabilecekleri ve uygulayabilecekleri, yazdıkları bu alıştırmalar ile zorlukları daha hızlı, etkili ve kalıcı bir biçimde aşabilecekleri, bununla birlikte teknik ve müziksel çalma kalitelerinin artacağı öngörülmektedir.
Viyolonsel performansı etüt çalgı eğitimi müzik eğitimi Cello performance etude model instrument education music education
In this study, it is aimed to present a model proposal for the study of etudes, which have an important place in cello education. The work is carried out by, who has an important place in the cello repertoire. It is limited to the technical difficulty analysis of study 7 in the J.L. Duport 21 study book. In the research, the difficulties encountered by the students while studying the J.L. Duport study number 7 were determined, and a model proposal was tried to be developed for this. The study is a two-stage study, descriptive and experimental. In the descriptive stage, Duport study number 7 was examined in terms of technical difficulties, descriptive notation analysis was made, and exercises were written to overcome the technical difficulties. The experimental phase, on the other hand, was carried out with 2 cello students taking individual instrument lessons in the 3rd and 4th grades, who are studying in the Music Education Department of Pamukkale University Fine Arts Education Department. In the experimental stage, the written exercises were tried on the experimental group and observed in terms of the experimental and control groups. At the end of the study, it was concluded that there were significant differences in favor of the experimental group among the participants participating in the experiment. It is predicted that students will be able to write and apply exercises to overcome the difficulties in their own study or work by using this model proposal developed when there is no instructor with them, and that with these exercises they write, they will be able to overcome the difficulties in a faster, effective, and permanent way, and their technical and musical playing quality will increase.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |