Bir demiryolu hattında tren trafiğinin oluşturduğu yüklemelerden dolayı zamanla oturmalar meydana gelir. Demiryolu hattının oturması, hattın yatay ve düşey pozisyonunun bozulmasıdır. Bu oturmalar nedeniyle demiryolu hattı gereken işletme koşullarını sağlayamayacak duruma gelir ve bakım çalışmalarına ihtiyaç duyar. Demiryolu hatlarında yapılan bakım çalışmalarının etkin ve uygun maliyetli olması için de hat oturmalarının nerde, ne zaman, hangi koşullarda ve ne miktarda meydana geleceğini belirleyebilmek önemlidir. Bu ihtiyaçlardan dolayı, dünyanın çeşitli yerlerinde farklı araştırmacılar, üzerine çalıştıkları demiryolu işletmelerinin ihtiyaçlarını ve işletme karakteristiklerini göz önüne alarak çeşitli hat oturması modelleri geliştirmişlerdir. Bu çalışmada demiryolu hat oturmalarının matematiksel olarak modellendiği araştırmalar incelenmiş ve bu modellere bağlı kalarak oturmalara neden olan faktörler belirlenmiştir.
As a result of the loadings generated by train traffic, settlements occur at a railway track in time. Railway track settlement is the deterioration of alignment and level of track. Due to these settlements railway track becomes insufficient to provide track condition requirements and maintenance activities become necessary. It is important to be able to determine where, when, in which conditions and in how much amounts the track settlements occur in order to the track maintenance activities be efficient and cost effective. As a result of these requirements, researchers from different countries develop different track settlement models by considering requirements of the related railway organizations and operational conditions. In this paper, studies in which railway track settlements were modeled mathematically were investigated and being related to these models, factors causing the settlements were determined.
Journal Section | Derleme veya Çeviri Articles \ Review or Translated Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 23, 2016 |
Submission Date | August 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 3 |